خوزستان ظرفیت های بالایی برای توسعه گردشگری سلامت دارد

خورنا مشاور استاندار خوزستان در امور توسعه رابطه با عراق گفت: خوزستان با توجه به همجواری با دو استان عراقی میسان و بصره ، ظرفیت بالایی در توسعه گردشگری سلامت(توریسم درمانی) دارد که باید از این ظرفیت برای رونق اقتصادی و ارتقا روابط دو کشور ایران و عراق بهره برد.

به گزارش ایرنا ‘علیرضا شیخ رباط’ روز چهارشنبه در دومین همایش گردشگری سلامت که در سرسرای اجتماعات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد با اشاره به گسترش روابط دو کشور ایران و عراق در یک دهه اخیر در زمینه های اقتصادی و فرهنگی اظهار داشت: خوزستان در بخش توریسم درمانی پیشتاز سایر استان های کشور است و تاکنون با پذیرش بیماران عراقی در بیمارستان ها سهم مهمی در توریسم درمانی داشته است.

وی استمرار و پایداری بخش گردشگری سلامت را در گرو برنامه ریزی ، هماهنگی و تعرفه های درمانی منطقی دانست و افزود:کیفیت ارایه خدمات درمانی با کیفیت به بیماران عراقی که به خوزستان سفرمی کنند باید مد نظر مراکز درمانی باشد ضمن آنکه تعرفه ها نیز باید از متناسب با وضعیت اقتصادی مردم عراق باشد.
شیخ رباط گف: بیش از ۳۰درصد گردشگران عراقی برای انجام امور پزشکی و درمانی به ایران سفرمی کنند که سهم مراکز درمانی استان از این ظرفیت باید افزایش یابد.
وی ضرورت انسجام بخشی و هماهنگی بین بیمارستان ها و شرکت های خدماتی مسافری و شرکت های پذیرش درمانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: موضوع تبلیغات و نوع خدمات پزشکی که بیمارستان های استان که می توانند به اتباع عراقی ارایه کنند می تواند بازار خوبی را در بخش توریسم درمانی برای ما به ارمغان آورد.
در این همایش که رییسان بیمارستان های دولتی و خصوصی اهواز حضور داشتند معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ظرفیت ها و تخصص های مورد نیاز اتباع عراقی که به خوزستان سفری می کنند گفت: تعرفه های پزشکی باید رقابتی و در حد و حدود تعرفه های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باشد.
دکتر’ایرج نظری’ افزود: باید تعرفه ها را به گونه ای تنظیم و مصوب کنیم که قابل نظارت باشد تا اجحافی صورت نگیرد.
وی به فعالیت های برخی استان های کشور برای جذب گردشگران عراقی برای ارایه خدمات پزشکی و درمانی از طریق ترانسفر درمانی اشاره کرد و گفت: استان خوزستان توان ارایه خدمات درمانی مناسب به اتباع عراقی را دارد ولی هنوز هماهنگی های کاملی در بخش گردشگری سلامت شکل نگرفته ضمن آنکه به نظر می رسد کارهای صورت گرفته در این بخش به صورت جزیره ای صورت گرفته است.
‘رضا خلیلی ‘ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در این نشست با اشاره به ظرفیت های مناسب خوزستان در بخش گردشگری سلامت گفت: هدایت ، ساماندهی ونظارت سه رکن مهم برای استمرار و توسعه بخش توریسم درمانی در استان است.
وی گفت: تعرفه های درمانی باید شناور و منطبق با توان گردشگر تنظیم شود ضمن آنکه مساله هزینه هتلینگ در گردشگری سلامت نیز باید متناسب باشد.
شیخ رباط در جمع بندی این همایش ضروت فعال شدن شرکت های خدمات درمانی در بصره را یادآور شد و گفت: باید نیازهای درمانی بیمار عراقی در بصره مشخص شود تا بیمار عراقی در بدو ورود به بیمارستان به راحتی پذیرش شود.
در این همایش شماری از رییسان بیمارستان های خصوصی مشکلات و چالش های فراروی بخش گردشگری سلامت در خوزستان را مطرح کردند که موضوع تعرفه های درمانی و پزشکی مهمترین بخش مسایل مطرح شده بود.
در این همایش اعلام شد ۱۹بیمارستان دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آماده پذیرش اتباع عراقی هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *