یک دیدار فرهنگی در محل باشگاه فولاد خوزستان/ ادامه رایزنی ها برای طرح پایتخت کتاب

خورنا مدیر عامل باشگاه فرهنگی، ورزشی فولاد خوزستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه پایتخت کتاب کانون آموزش شهروندی برای توسعه جهت بررسی الزامات و حمایت از طرح پایتخت کتاب ایران با یکدیگر دیدار کردند.

 

این نشست در محل باشگاه فولاد خوزستان برگزار شد

همایون قنواتی اشاره کرد: باشگاه فولاد مظهر اقتدار خوزستان و مایه فخر و مباهات مدیران و مردم استان در ایران است، مدیریت باشگاه می تواند الگویی باشد برای دیگر سازمانهای منطقه تا در راستای اعتلای خوزستان و نمود عینی ظرفیتهای استان از آن اقتباس کنند.

از آقای دهکردی،که تحت سیطره ی مدیریتی ایشان باشگاه توانست مظهر غرور برای خوزستان باشد ، صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم و آرزومندم روند موفقیتهای این باشگاه همچنان ادامه داشته باشد.

همچنین از آقای عسکریان مدیر بخش فرهنگی فولاد بخاطر تلاش در راستای اعتلای فرهنگ عمومی و گسیل امکانات باشگاه فولاد در این راستا تشکر و قدردانی میکنم.

“مدیر کل ضمن اشاره به کاندیداتوری اهواز در طرح پایتخت کتاب ایران، خواستار ایجاد تفاهم نامه فی ما بین باشگاه فرهنگی، ورزشی فولاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلای خوزستان در راستای حمایت از طرح پایتخت کتاب شدند.”

آقای قنواتی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در این دیدار عنوان کردند، انشالا در هفته آینده دبیر خانه پایتخت کتاب اهواز افتتاح خواهد شد و قطعا در این دبیرخانه نماینده ای از باشگاه فولاد حضور خواهد داشت، تا شاهد همکاری و تعامل هر چه بیشتر باشگاه و دبیر خانه پایتخت کتاب اهواز باشیم.

در پایان مدیر فرهنگی استان افزودند: در صورت انتخاب اهواز در همایش ۲ اسفند در حضور رییس جمهور محترم ، مبلغ قابل توجهی بودجه به نامزد برنده ، جهت عملیاتی کردن موارد مختلف طرح تعلق خواهد گرفت.

در ادامه رضا فریدونی مدیر عامل و دبیر کانون آموزش شهروندی برای توسعه(کاشت) ضمن تقدیر از از مدیریت باشگاه فولاد و اشاره به افتخار آفرینی باشگاه فولاد در سالیان گذشته ، به تشریح ابعاد مختلف طرح پایتخت کتاب پرداخت.

دبیر کاشت هدف کلان طرح را تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عنوان کردند و عنوان کردند:

در مسابقات پایتخت جهانی کتاب شهرهایی موفق شده اند این عنوان را کسب کنند که ایده های خلاقانه و طرح های نو جهت مشارکت تمامی اقشار جامعه ارائه داده باشند.با توجه به پیشینه طرح و تفاهم نامه فی مابین یونسکو و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۳ مشارکت رده های مختلف سنی و همچنین جنسیتی در طرح حایز اهمیت است و در همین راستا یکی از اولویت های مشارکت هر چه بیشتر کودکان و زنان در طرح ارسالی می باشد.

مدیرعامل کاشت تصریح کرد: در آغاز راه طرح اولیه ای آماده شد و پس از گفتگو و رایزنی با کارشناسان، تشکل های غیر دولتی و مسولین دولتی در حوزه ی فرهنگ ، طرح های پیشنهادی در قالب ۵ طرح مورد تجمیع قرار گرفتند. سپس در همایش ۱۵ دی ماه در تالار آفتاب اهواز کلیات و جزییات طرح تجمیع شده به امضای مدیر کل محترم فرهنگ ،ارشاد اسلامی و شهردار محترم اهواز رسید.

رضا فریدونی عنوان کردند: یکی از موارد طرح جهت ارتقای امتیاز آوری طرح برگزاری مراسم کتاب خوانی در مدارس است، در این راستا پیرو درخواست جناب آقای قنواتی به مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان جناب آقای محمد تقی زاده مجوزهای لازم برای اجرای مراسمات کتابخوانی در مدارس با عاملیت کاشت، هنرمندان و ورزشکاران اخذ گردید.

این فعال مدنی در پایان عنوان کردند: همانطور که یکی از علل موفقیت باشگاه فولاد، سرمایه گزاری روی رده های سنی پایه بود توانستند افتخارات عظیمی کسب کنند، نگاه و زاویه دید ما باید به فرهنگ و امور فرهنگی چنین باشد و سعی داریم طرح های خود را در جهت ارتقای فرهنگی کودکان به عنوان آینده سازان فردا معطوف کنیم.

آقای دهکردی مدیر عامل باشگاه فرهنگی، ورزشی فولاد خوزستان ضمن تکریم و تجلیل از اقدامات صورت گرفته، طرح پایتخت کتاب را فرصتی مناسب جهت تقویت بنیاد های فرهنگی شهرستان اهواز و استان خوزستان دانستند.

مدیر عامل باشگاه فولاد افزودند: با توجه به پتانسیل بالای باشگاه فولاد در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری و اقدامات فرهنگی صورت گرفته در باشگاه فولاد، حمایت باشگاه ذی نفوذ خود را از طرح پایتخت کتاب و آمادگی باشگاه جهت انجام اقدمات زیر را اعلام میکنم:

۱-مشایعت ورزشکاران باشگاه فوتبال در مراسمات کتابخوانی در مدارس

۲-استفاده از شعار اهواز پایتخت کتاب ایران در منسوجات و البسه باشگاه فولاد در بازیهای ملی و آسیایی

۳-استفاده از شعار اهواز پایتخت کتاب ایران در تبلیغات دور زمین بازیهای لیگ برتر فوتبال ایزان

۴-اعطای کمک های مالی جهت تهیه کتاب و توزیع در مدارس و مناطق محروم

مدیر با سابقه و موفق باشگاه فولاد یادآور شدند: تمام توان باشگاه متبوع خود را جهت حمایت از طرح پایتخت کتاب و کمک به تشکل های غیر دولتی در راستای ارتقای شاخصه های فرهنگ عمومی و تقویت فرهنگ مطالعه در شهرستان اهواز به کار خواهد گرفت.

وی در پایان، ابراز امیدواری کردند با توجه به اقدامات تا کنون صورت گرفته اهواز نامزد شایسته ای جهت شرکت در مسابقات جهانی پایتخت کتاب خواهد بود.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خرم روشن با تشکر از دست اندرکاران کانون کاشت.امیدوارم در گسترش فرهنگ کتابخوانی که با ایجاد آگاهیهای مختلف میتواند بستر مناسب برای دیگر فعالیتهای مدنی را فراهم نماید موفق باشند. انجمن مردمی زیست محیطی رنگین کمان اهواز ضمن اعلام حمایت از این طرح پیشنهاد دارد در طرح کتابخوانی کودکان را با مخیط زیست و راههای حفظ آن آشنا سازید.