همایش لیزر در دزفول برگزار گردید + تصاویر

سمینار آشنایی با کاربرد لیزر در پژوهش سرای فرهیختگان دزفول برگزار گردید .

به گزارش خورنا و به نقل از روناش ، صبح چهارشنبه اوّل بهمن ماه ۱۳۹۳ به ابتکار انجمن فیزیک پژوهش سرای فرهیختگان دزفول سمیناری برگزار گردید . در این سمینار تعدادی از دانش آموزان دبیرستان های دخترانه و تعدادی از دبیران فیزیک حضور داشتند . در آغاز “علیرضا مهرشاد” مدیر پژوهش سرای فرهیختگان دزفول ، ضمن خیر مقدم به حضار ، بخشی از فعّالیّت های این پژوهش سرا را معرفی نمود و حضور دانش آموزان را در سمینارهای علمی ، زمینه ساز ارتقای علمی آنان برشمرد . “حسن مرتضوی” معاونت آموزش متوسطه نیز در این سمینار حضور داشت . وی در سخنان خود با تاکید بر استفاده صحیح از فرصت ها ، برنامه ریزی و شناخت اولویت ها را از عواملی برشمرد که در رسیدن به هدف و دانش افزایی تاثیر گذارند . مرتضوی اظهار امیدواری کرد که دانش آموزان بتوانند از علوم و فن آوری روز به نحو مطلوبی استفاده نمایند .

کارشناس این سمینار « فاطمه پالوانه » کارشناس ارشد فیزیک اتمی بود که به دعوت مدیر انجمن فیزیک پژوهش سرای فرهیختگان دزفول ، در این جلسه حضور یافت . وی با تعاریفی از لیزر و تاریخچه آن سخنان خود را آغاز کرد و در ادامه با ارائه اسلاید و فیلم ، کاربرد لیزر را در حوزه های مختلف شرح داد . این کارشناس ارشد اعلام کرد که امروزه لیزر علاوه بر پزشکی و صنعت در حوزه های گوناگون کشاورزی ، زیست شناسی ، صنایع نظامی ، جوشکاری و ارتباطات نیز به کار می رود ؛ از این رو معرفی علم لیزر و کاربرد های آن در مراکز آموزشی ، علاوه بر ارتقای علمی دانش آموزان ، در انتخاب رشته دانشگاهی نیز به آنها کمک خواهد کرد .

پالوانه در بخشی از سخنان خود به معرفی انواع لیزر و اهمیّت آن در علم پزشکی ، استفاده صحیح و مشاوره های لازم قبل از به کارگیری لیزر اشاره کرد . گفتنی است که این کارشناس در بخش پایانی برنامه دو سوال برای دانش آموزان مطرح کرد که از بین پاسخ های صحیح به قید قرعه ، به دو نفر از طرف پژوهش سرا جوایزی اهدا گردید .

“هدایت الله عسکریان” مدیر انجمن فیزیک پژوهش سرای فرهیختگان دزفول هم که مجری این سمینار بود ، هدف از برگزاری این همایش را ارتقای علمی دانش آموزان ، آشنایی با رشته های متنوّع دانشگاهی و کشف استعدادهای نوجوانان برشمرد .

قابل ذکر است که انجمن فیزیک پژوهش سرا در نظر دارد مسابقه « نجات تخم مرغ » را در دهه فجر برای دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار کند و تاکنون تعداد زیادی از دانش آموزان برای شرکت در این مسابقه آمادگی خود را اعلام کرده اند . زمان دقیق برگزاری این مسابقه از طریق این انجمن ، متعاقبا اعلام خواهد شد .

* فاطمه سادات اشرفی زاده – روناش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس این نوع همایش های علمی بسیار برای بچه هایمانخوب است لطفا" از مسولان آن تشکر کنید تا دلگرم شوند