لایروبی و شستشوی ۶ کیلومتر از شبکه فاضلاب ماهشهر

خورنا سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان ماهشهر صبح امروز گفت: با هدف پاکسازی تمام شبکه و به منظور کنترل پس زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان، ۶ کیلومتر از شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهرستان ماهشهر طی ماه جاری لایروبی و شستشو شد.

محمد مهدی زاده افزود: به منظور حفظ سلامت شهر و ساکنان، جلوگیری از چالش‌های زیست‌محیطی و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری‌های میکروبی ناشی از آلودگی فاضلاب شهری، شست‌وشو، لایروبی و ضدعفونی‌کردن خطوط شبکه دفع فاضلاب این شهر انجام شد.

مهدی زاده ادامه داد: در این عملیات ۶ کیلومتر از مجموع شبکه اصلی و فرعی فاضلاب و ۵۶۵ منهول فاضلاب توسط پرسنل اداره در قالب گروه‌های چند نفره و به صورت دستی و با استفاده از واترجت طی ماه جاری شستشو و لایروبی شد.

وی با اشاره به اینکه در طول این مدت ۹۶ حلقه منهول جدید فاضلاب احداث و ۵۹۶ مورد گرفتگی فاضلاب نیز رفع شده است، افزود: شست و شو و لایروبی شبکه فاضلاب به دلیل ماهیت سیال جاری در آن، بسیار ضروری بوده و از اهم وظایف حوزه بهره‌برداری از شبکه فاضلاب است.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان ماهشهر اذعان داشت: همه ساله با فرا رسیدن فصل بارندگی جهت پیشگیری از احتمال سرریز شدن فاضلاب، عملیات لایروبی و گندزدایی منهول‌ها و خطوط شبکه فاضلاب انجام می‌شود.

وی در ادامه عملیات لایروبی شبکه فاضلاب طی ماه جاری، به لایروبی ۲۵۰ متر از شبکه فاضلاب خیابان طالقانی و بلوار جانبازان اشاره و خاطر نشان کرد: شستشو و لایروبی این مناطق که از مهم‌ترین مناطق شهرستان ماهشهر به شمار می‌روند، رضایتمندی ساکنین و همشهریان را در پی داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *