افزایش ظرفیت تولید آب شیرین صنعتی در خوزستان

خورنا معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت آبفا خوزستان پیش از ظهر امروز گفت: بمنظور بهبود کیفیت آب شرب مورد نیاز مشترکین خوزستانی ظرفیت تولید آب شیرین کن‌های صنعتی استان با کمک بخش خصوصی بیش از ۳ برابر افزایش می‌یابد.

علیرضا قرینه با اشاره به خشکسالی سالهای اخیر، تأمین آب شرب بهداشتی مردم را دغدغه اصلی کارکنان شرکت آبفا خوزستان و هدف اصلی این دستگاه خدمت رسان عنوان کرد و افزود: در همین راستا، شرکت همواره با ارائه طرح‌ها و پروژه‌هایی درصدد بهبود وضعیت کیفی آب در استان بوده است که با پیگیری‌های متعدد و مستمری که با همکاری معاونتهای مهندسی، بهره برداری و امور قراردادهای شرکت به عمل آمد مجوز افزایش ظرفیت تولید آب شیرین صنعتی از ۲۵ هزار مترمکعب به ۷۱ هزار مترمکعب در شبانه روز اخذ گردید.

وی توضیح داد: این افزایش ظرفیت از طریق احداث آب شیرین کن جدید ۵۰ هزار مترمکعبی در آبادان و راه اندازی دو دستگاه آب شیرین کن صنعتی دیگر به ظرفیت ۱۲۵۰۰ مترمکعب در شادگان و دیگری به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در رامهرمز صورت می‌گیرد و در همین راستا ظرفیت تولید آب شیرین در هندیجان از ۵ به ۸۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز افزایش می‌یابد.

قرینه احداث و بهره برداری از این دستگاه‌ها را در ارتقای کیفیت آب شرب این شهر‌ها بسیار موثر و چشمگیر دانست و افزود: طی روزهای آتی، مناقصه احداث این آب شیرین کن‌ها توسط آبفای خوزستان به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه احداث و بهره برداری از آب شیرین کن‌های صنعتی در کشور برگزار می‌شود.

وی با توجه به رویکرد جدید دولت در زمینه توسعه دستگاه‌های آب شیرین کن در نوار ساحلی کشور متناسب با نیاز شهر‌ها افزود: پیگیری‌های لازم برای راه اندازی آب شیرین کن صنعتی در دیگر شهرهای مورد نیاز استان در دستور کار آبفا خوزستان قرار دارد که مشارکت بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند بسیار راهگشا و مثمر ثمر باشد.

منبع / ایرنا