بحثی در خصوص استیضاح شهردار آبادان مطرح نشد

خورنا شهردار آبادان گفت: در جلسه ای که به منظور طرح سئوال از من در شورای شهر برگزار شد، موضوع استیضاح شهردار به هیچ وجه مطرح نشد.

محمودرضا شیرازی اظهار کرد: چند روز قبل با حضور در شورای شهر پاسخگوی سئوالات و ابهامات اعضای شورای شهر بودم و برخلاف اخبار منتشر شده، بحثی در خصوص استیضاح من در شورای شهر مطرح نشد.

وی در همین خصوص افزود: «حسابرسی سال ۹۱» یکی از سئوالاتی بود که به صورت طبیعی یک سری اشکالات گرفته بود که آن را در سال ۹۲ و ۹۳ رفع کردیم و آثار آن را در حسابرسی سال ۹۲ خواهیم دید چون پرونده های سال ۹۱ به صورت کامل بسته شده هستند. با این وجود برای جلوگیری از هرگونه شبه افکنی نتیجه حسابرسی سال ۹۱ را خدمت استانداری خوزستان ارسال کردم تا کار کارشناسی بر روی آن انجام و آنها اعلام نظر کنند.

شهردار آبادان ادامه داد: خود حسابرس به صراحت اعلام کرده هیچگونه تخلف مالی در سال ۹۱ مشاهده نشده است.

شیرازی با بیان اینکه «منزل شهردار شهردار کجاست؟» از دیگر سئوالات مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر آبادان در آن جلسه بود، تصریح کرد: منزل من در منطقه «بریم» آبادان است. انگیزه آقایان از مطرح کردن چنین سئوالی شاید این باشد که چرا خانواده شهردار ساکن آبادان نیست.

وی در همین خصوص عنوان کرد: قانونگذار سکونت شخص شهردار در شهر محلس خدمت خود را الزامی دانسته و خانواده شهردار را دخیل نکرده است. این موضوع طی استعلامی که از وزارت کشور و استانداری خوزستان کردیم به صراحت اعلام شده که خانواده شهردار می تواند در هرجای کشور باشد و ارتباطی با شهردار ندارد.

شهردار آبادان عنوان کرد: سکونت من در شهر آبادان کاملا قطعی است و آدرس را نیز به آنها داده ایم. حضورم در مراسم های شبانه آبادان و همچنین جلسات متعدد که ساعات صبح برگزار می شود خود گویای سکونت شهردار در آبادان است.

شیرازی در خصوص سئوال دیگر اعضای شورای شهر نیز توضیح داد: «دلایل حجم سنگین تبلیغات انجام شده شهری» از دیگر سئوالات بود که توضیح دادم بر اساس بودجه مصوبی در این خصوص موجود است و در چارچوب بودجه هزینه تبلیغات، یک سری فعالیت های انجام داده ایم که خیلی پائین تر از مبلغ آن بود.

وی در همین خصوص گفت: تبلیغاتی که انجام شده همه مناسبتی بوده است. به عنوان مثال برگزاری اجلاس نماز، برگزاری دوره ترتیل قرائت قرآن و برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی بخشی از تبلیغات عمده بوده است.

شهردار آبادان یادآور شد: در سال های گذشته دیگر تبلیغاتی از شهرداری آبادان مشاهده نمی شود زیرا نیازی به آن نداریم. مردم اقدامات انجام شده را به صورت عینی می بینند و توجیه می شوند.

شیرازی با اشاره به مهلت اتمام طرح سئوال اعضا، بیان کرد: چنانچه یک سوم «تعداد پنج نفر از اعضای شورا» قانع نمی شدند سئوالات را امضا می کردند که تا به امروز این امر صورت نگرفت. دیروز زمان ۱۰ روزه به اتمام رسید که باید در این فرصت آن را اعلام می کردند؛ به این ترتیب استیضاح اتفاق نیفتاد.

جلسات شورا باید در صحن باشد

وی در خصوص کاندیداتوری ریاست شورای اسلامی شهر آبادان برای شهردار شدن آبادان تاکید کرد: این موضوع را شنیدم و یکی از نکاتی که اتفاق افتاد، موضوع جمع آوری امضا خارج از صحن علنی شورا توسط رئیس شورای شهر بود.

شهردار آبادان افزود: قانون به صراحت اعلام کرده جلسات شورای اسلامی شهر باید در صحن شورا باشد به خصوص جلساتی که برای تصمیم گیری برای مسائل بررسی لوایح و یا استیضاح است.

شیرازی با بیان اینکه تا شهریور ۹۵ شهردار آبادان هستم، تصریح کرد: همیشه با همت و پشتکار کار مردم را دنبال کردم و مردم نیز از این موضوع اطلاع دارند. از مردمی که برای ماندن من نذر و دعا کردند نیز تشکر می کنم.

وی با اشاره به اظهار نظرهای مردم آبادان بیان کرد: فرزندی تعریف می کرد که مادر وی سه روز روزه گرفته، راننده تاکسی می گفت همسرم روزه گرفته و فرد دیگری نیز می گفت گوسفندی نذر کرده بود. آنها نذر کرده بودند که شهردارشان به عنوان خادم کوچک و خدمتگذارشان باقی بماند که من نیز از آنها قدردانی می کنم و این عشق و علاقه مردم نسبت به خادمینشان وظیفه ما را سنگین تر می کند.

برای ورود به انتخابات به جمع بندی نرسیده ام

شهردار آبادان در پاسخ به سئوال که آیا می خواهید برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شوید؟ عنوان کرد: باید در مورد هر موضوعی سرجای آن صحبت کنیم؛ در حال حاضر فصل انتخابات نیست و نمی توانم چنین اظهار نظری کنم و برای ورود به انتخابات هنوز به جمعبندی نرسیده ام.

شیرازی با بیان اینکه مردم درخواست هایی دارند، تصریح کرد: حق هر ایرانی در هر جای کشور است و در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده اگر فردی توانایی را در خود می بینند و دارای توانمندی است منعی برای کاندید شدن وی نیست.

وی ادامه داد: قانون نیز تعیین کرده است که اگر مدیران دولتی یا دستگاه ها بخواهند کاندیدای مجلس شوند در چه موعدی باید استفا بدهند. چنانچه غیر از این بود از یک سال قبل می گفتند ریشه آن مدیر را بکنید و تهمت بزنید، در حالی که قانون همه آنها را به صراحت گفته است.

شهردار آبادان با اشاره به لزوم پرهیز از مباحث روزهای گذشته، عنوان کرد: در شرایط فعلی چنین مباحثی اصلا قابل توجیه نیست و فقط به ادامه عمران و سازندگی در شهر آبادان لطمه وارد می شود. هم اکنون در آستانه ۲۲ بهمن قرار داریم که در واقع فصل توسعه و سازندگی است و بعد از ۲۲ بهمن نیز عید نوروز در پیش است که میلیون ها گردشگر و راهیان نور در آبادان حضور می یابند.

شیرازی تاکید کرد: اصلا صلاح نیست که عده قلیلی در شورای شهر آبادان، شهرداری را به حاشیه و چالش بکشند و وقت ما را برای نامه پراکنی، نامه بازی و دیگر مسائل بگیرند.

وی بیان کرد: خواهش می کنم در چند ماهه پایانی سال به جای اینکه در مقابل ما قرار گیرند مانند بقیه اعضای شورای اسلامی شهر، در کنار ما باشند تا بتوانیم بیشتر به مردم خدمت کنیم.

شهردار آبادان با با بیان اینکه از شفاف سازی اصحاب رسانه تشکر می کنم، اظهار کرد: رمز موفقیت ما در چند سال اخیر شفاف سازی، صداقت با مردم و همچنین عدم وابستگی با سیاسیون در این شهر بوده که البته هزینه این عدم وابستگی و استقلال را در شهرداری آبادان همیشه داده ایم و در آینده نیز خواهیم داد.

شیرازی در همین خصوص افزود: این اقدامات خدشه ای در استقلال من برای خدمت به مردم ایجاد نخواهد کرد.

مرجع / مـهـر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *