تولید ۲۵ هزار گیگاوات ساعت برق در نیروگاه‌های خوزستان

خورنا معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تولید برق کل استان در ۹ ماهه امسال برابر با ۲۵ هزار و ۳۰۸ گیگاوات ساعت بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

صمد صباغ با بیان این‌ مطلب اظهارکرد: سهم نیروگاه‌های برق‌آبی از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا پایان آذرماه برابر ۳۷ درصد و نیروگاه‌های حرارتی ۶۳ درصد کل انرژی تولیدی بوده که نیروگاه‌های حرارتی نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۲۲ درصد افزایش تولید داشته‌اند.

وی افزود: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر هستند که در ۹ ماهه سال جاری ۱۵ هزار و ۸۷۴ گیگاوات ساعت تولید داشته‌اند که از این میزان ۵۴ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و ۴۶ درصد توسط نیروگاه‌های بخش‌خصوصی تولید و به شبکه تحویل داده شده است.

صباغ اظهارداشت: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۵۷ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه  تحویل داده‌اند. همچنین حداکثر بار آذرماه امسال برابر ۲۹۰۴ مگاوات بوده که نسبت به ماه مشابه در سال قبل ۰٫۳ درصد افزایش داشته است. حداکثر بار شبکه در ۹ ماهه اول امسال برابر ۷۰۸۸ مگاوات بوده که نسبت به سال قبل ۲٫۳ درصد رشد داشته است. ضمنا انرژی مصرفی در مدت فوق‌الذکر برابر ۲۷ هزار و ۷۸۵ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده ۱۰٫۲ درصد رشد مصرف انرژی است.

وی با تقدیر و تشکر از همکاری مردم در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی گفت: به‌منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن مشترکین و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی در کلیه اقشار جامعه به طور جدی مد نظر قرار گیرد.

صباغ افزود: اگرچه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکین در فصول سال فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود، ضرورت مدیریت مصرف برق و جابه‌جایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف ساعت یعنی ساعات ۱۸ تا ۲۱ به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف‌کنندگان لازم و ضروری است.

مرجع / ایسنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *