۱۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل‌خانگی به اقشار کم‌درآمد در خوزستان

خورنا قائم مقام اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ​۳۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی امسال از طریق اکثر شعب بانک‌های استان به اقشار کم‌درآمد پرداخت می‌شود.

رضا میرانی عنوان‌کرد: اعتبارات مشاغل خانگی در ابتدا برای دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده بود اما به دلیل بالا بودن نرخ بهره به میزان ۲۲ درصد متاسفانه متقاضی نداشت. این تسهیلات سال‌گذشته با بهره ۴ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شد.

وی افزود: اعتبارات مشاغل‌خانگی برای اقشار کم‌درآمد تحت پوشش دستگاه‌های حمایت در نظر گرفته شده بود که به دلیل نرخ بهره بالا و عدم تمایل این اقشار برای دریافت تسهیلات، دستگاه‌های دیگری برای بهره‌مندی از آن معرفی شدند.

قائم مقام اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان‌کرد:​ برای جذب این اعتبارات علاوه بر نهادهای حمایتی به دستگاه‌های اجرایی دیگر از جمله اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان فراخوان دریافت تسهیلات دادیم. این دستگاه‌ها با معرفی اعضای خود به اداره‌کل تعاون می‌توانند تسهیلات مشاغل‌خانگی را از طریق شعب بانک‌های استان دریافت ​کنند.

میرانی تصریح‌کرد:​ تاکنون به میزان ۵۰ میلیارد تومان متقاضی برای دریافت تسهیلات درخواست داده‌اند. به هر متقاضی مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود در حالی که میزان این تسهیلات در سال‌گذشته برای هر متقاضی ۵ میلیون تومان بود.

وی اظهارکرد:​ هم‌اکنون در حال توزیع اعتبارات مشاغل خانگی بین دستگاه‌های اجرایی و معرفی به بانک‌های عامل هستیم که حداقل تا پایان سال جاری پرونده‌های تایید شده جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

قائم مقام اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآورشد:​ کل مبلغ اعتبارات مشاغل خانگی امسال ۳۳ میلیارد تومان است که بانک‌ها پرداخت ۳۰ میلیارد تومان را تعهد دادند.