توقیف خودرویی با ۱۶۰ تخلف و ۸۰ میلیون ریال جریمه در بندر امام

خورنا فرمانده پلیس راه استان خوزستان از توقیف خودرویی در بندر امام خمینی با ۱۶۰ مورد تخلف و ۸۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جریمه خبر داد.

قاسم قدرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر امام اظهار کرد: مأموران پلیس راه بندر امام خمینی (ره) یک دستگاه کشنده ولوو را که حامل بار اضافه بود در مسیر ماهشهر به بندر امام متوقف کردند.

وی افزود: با استعلام وضعیت سوابق این خودرو مشخص شد که ۸۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جریمه در سابقه این کامیون کشنده به ثبت رسیده است.

فرمانده پلیس راه خوزستان خاطر نشان کرد: مجموع تخلفات این خودرو ۱۶۰ مورد بوده که در بازه زمانی شهریورماه ۱۳۹۱ تا آذرماه سال جاری به ثبت رسیده‌اند.

قدرتی یادآور شد: عمده این تخلفات شامل همراه نداشتن گواهینامه، تجاوز از سرعت مجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی، حرکت با وسیله نقلیه دارای نقص فنی، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به فرمان پلیس بوده است.

وی ادامه داد: این تخلفات در محورهای ماهشهر به بندر امام، رامهرمز به رامشیر، بهبهان به رامهرمز و امیدیه به بندر دیلم حادث شده است.

*توقیف بیش از ۱۸۰۰ خودروی دارای بیش از ۱۰ میلیون ریال جریمه در خوزستان

فرمانده پلیس راه استان خوزستان همچنین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه یک هزار و ۸۶۷ خودرویی که بر اساس تبصره واحده ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، بالای ۱۰ میلیون ریال جریمه داشتند و در سیستم از آنها ثبت شکایت شده بود شناسایی و توقیف شده است.

قدرتی متذکر شد: برخورد با رانندگانی که به صورت حرفه‌ای تخلف می‌کنند و دارای سوابق تخلفات زیادی هستند می‌تواند در کاهش تصادفات و ارتقای انضباط ترافیکی تأثیرگذار باشد.

وی در پایان با بیان اینکه بی‌توجهی به مقررات منجر به تصادفات و بروز ضایعات انسانی و مال خواهد شد، اضافه کرد: به همه رانندگان توصیه می‌کنم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند و مطمئن باشند که جاده تسلیم راننده‌ای است که احتیاط را در دستور کار خود قرار دهد.