در گفتگو با خورنا مطرح کرد:

رئیس انجمن اسلامی معلمان خوزستان: یک تشکل با موضع گیری هایش زنده می ماند

خورنا اولین جلسه ی رسمی انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان و اهواز با ترکیب جدید ،عصر دیروز در محل اداره ی آموزش و پرورش ناحیه ی چهار اهواز برگزار شد .

سید جابر موسوی ، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی کشور و رئیس انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان در این جلسه با اشاره اینکه در کارنامه ی انجمن اسلامی معلمان نام بزرگانی چون شهید رجایی و شهید باهنر دیده می شود ، گفت : انجمن اسلامی معلمان یکی از تشکل های اصیل اصلاح طلب و باسابقه در کشور می باشد که با مشی اعتدالی و گفتمان اصلاح طلبی تا کنون توانسته است نگاه مردم سالاری در کشور را به پیش ببرد .

وی با تاکید بر اینکه انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان حول سه محور مردم داری ، اسلام و وطن دوستی حرکت خواهد کرد ، افزود : باید تلاش کرد هم به اسلامیت نظام و هم به نقش مردم به صورت توام توجه شود چون وجود هر دو به یک میزان در جامعه لازم است .

سید جابر موسوی همچنین گفت : نقش بارز انجمن اسلامی معلمان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و ایجاد امید در فضای سیاسی کشور بر کسی پوشیده نیست .اعضای انجمن اسلامی معلمان با دیدارهایی که با شخصیت های بزرگی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی داشتند توانستند فضای حاکم بر انتخابات را به سمت ائتلاف سوق دهند که نتیجه ی ایجاد چنین فضایی خلق حماسه ی ۲۴ خرداد ماه بود و امروز از فضایی که ایجاد شده است باید در جهت حرکات سازنده تر استفاده شود و تلاش کرد تا تمامی نیروهای سیاسی با همراهی انجمن اسلامی معلمان به گرد هم جمع شوند .

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی کشور با اظهار اینکه یک تشکل با موضع گیری ها و فعالیت هایش زنده می ماند ، خاطر نشان کرد : باید با اقتدار و شجاعت وارد موضع گیری های خرد و کلان در سطح کشور بشویم چون تشکلی که قدرت موضع گیری نداشته باشد بود و نبودش تفاوتی نمی کند .

رئیس انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان گفت : ما حامی دولت و کارگزارانش هستیم اما حمایت ما به صورت مشروط و همراه با نقد است .ما از اشخاص حمایت نمی کنیم و حامی عملکردهای مثبت هستیم و یکی از مواضع رسمی انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان اجرایی شدن شعارها ، برنامه ها و دستورات ریاست جمهوری می باشد و کارگزاران دولت وظیفه دارند سیاست های دولتی که منصوبش هستند را اجرا کنند .

سید جابر موسوی در عین حال پاسخگو بودن را از وظایف مسئولین دانست و تصریح کرد : همانطور که رئیس جمهور هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد می دهد مدیران نیز باید پاسخگوی عملکرد خویش باشند همچنین با شفافیت رفتار کنند .

وی همچنین با اظهار اینکه اگر اصلاح طلبان تعهدشان به نظام بیشتر از جریانات دیگر نباشد کمتر نیست ، گفت : رمز ماندگاری و آبرو و سرمایه هر جریانی عمل به تعهداتش می باشد و باید آنگونه رفتار کنیم که هم منافع مردم و عزت کشور تامین شود و هم متعهد به رای خود باشیم .

سید جابر موسوی با اشاره به برگزاری کنگره ی سراسری انجمن اسلامی معلمان در کشور، بر لزوم همگرایی و فعالیت بیشتر اعضای انجمن اسلامی معلمان در قالب کمیته های تخصصی و به صورت سازمان دهی شده تاکید کرد و پیگیری مسائل رفاهی و حقوقی فرهنگیان را از اولویت های کار انجمن اسلامی معلمان ذکر کرد و گفت در این خصوص کمیته ای تشکیل خواهد شد تا مطالبات فرهنگیان را پیگیری کند و از حقوق آنان در سطح ملی و استانی دفاع کند .

همچنین در این جلسه دکتر فاضل خمیسی با انتقاد از افزایش ۱۴ درصدی حقوق فرهنگیان گفت :در سال ۹۴ با ۲۵ درصد تورم مواجه هستیم و این در حالی است که حقوق فرهنگیان فقط ۱۴ درصد افزایش یافته است و فرهنگیان به نسبت شاغلین سایر ارگانها میزان دریافتی کمتری دارند .

در عین حال اعضای انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان و اهواز بر لزوم حضور پررنگ ترفرهنگیان در فعالیتهای سیاسی و حزبی و استفاده از پتانسل بالای آنان تاکید کردند .

اولین جلسه ی رسمی انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان با تشکیل کمیته های علمی و آموزشی ، سیاسی ، اجتماعی ، مالی و پشتیبانی ، تشکیلات و روابط عمومی به کار خود پایان داد .