عملیات ساخت نخستین ستون پل سه بلوطک سد کارون ۳ آغاز شد

خورنا ˈرامین شیرویˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چارچوب ساخت پل سه بلوطک دو پایه بزرگ برای آن احداث خواهد شد که عملیات بتن ریزی پایه نخست با حجم عملیات دو هزار متر مکعب از روز جاری شروع شده است.

وی ادامه داد: هر یک از ستون ها ۷۰متر ارتفاع خواهند داشت که خوشبختانه طبق برنامه زمان بندی عملیات ساخت آنها در دست انجام قرار دارد.

شیروی گفت: هم اینک دو پیمانکار در سد کارون ۳ در دو طرف جاده منتهی به دریاچه و پل مشغول به فعالیت هستند و برای اجرای آن چهار کارگاه تجهیز شده که دو کارگاه برای ساخت پل و دو کارگاه دیگر برای ساخت راه دسترسی است.

وی ادامه داد: علاوه بر این عملیات ساخت دو تونل واقع در مسیر هم به پیمانکار ابلاغ شده و در برنامه زمان بندی ساخت این تونل ها هم آغاز می شود.

شیروی مجموع قرار داد ساخت پل و جاده دسترسی را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از زمان ۲۷ ماه مقرر برای اجرای این دو شش ماه گذشته و کارها به خوبی پیش می رود.

وی توضیح داد: ساخت پل و جاده دسترسی در قالب طرح راه های جایگزین کارون ۳ و ۴ شامل( ساخت پل سه بلوطک، جاده سه بلوطک، راه شهرکرد – ایذه و پل بزرگ نفت و خط انتقال نفت) تعریف شده که اتمام تمام اینها سه هزار و ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

شیروی گفت: از این مجموع یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به ساخت پل و جاده دسترسی سه بلوطک اختصاص دارد.

وی با بیان این که هر سال برای طرح راه های جایگزین اعتباری مشخص می شود، اعتبار امسال مجموع طرح ها را ۵۰۰میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار کرد: از این رقم ۶۰درصد تاکنون پرداخت شده و مابقی هم در دست اقدام قرار دارد.

سد کارون ۳ یکی از بزرگ ترین سدهای کشور است که روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران احداث شده و نیروگاه این سد با تولید سالیانه چهار میلیارد و ۱۷۲میلیون کیلووات ساعت انرژی یکی از بزرگترین نیروگاه های برق آبی کشور به شمار می رود.

منبع ایرنا