مقتدایی: نظارت بر اجرای پروژه های سازمان عمران کارون اهواز بر عهده استانداری است

خورنا عبدالحسن مقتدایی روز شنبه در نشستی با حضورخبرنگاران رسانه های جمعی که شنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد در خصوص طرح های گردشگری آبی استان گفت: هفت پروژه گردشگری در حوزه رودخانه کارون ،بهمنشیر و تالاب شادگان اجرای می شود که تلاش خواهیم کرد تا پیش از پایان امسال این پروژه ها آماده بهره برداری شود .

وی افزود: در مجموع پنج طرح گردشگری در مقطع اهواز تا شهرستان کارون ،یک طرح در جزیره شادمانی آبادان و یک طرح نیز در شهرستان شوشتر اجرا می شود .

مقتدایی بیان کرد: در سال آینده نیز طرح های گردشگری در سواحل دریا در هندیجان و پشت سدهای استان اجرا می شود.

استاندار خوزستان گفت: اعتبارات اجرای این طرح ها در سال جاری از محل بودجه استانی تامین می شود که در فاز اول امکان جذب بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال وجود نداشت.

مقتدایی با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر به این طرح اختصاص داده می شود بیان کرد: در بودجه سال ۹۴ تلاش خواهیم کرد که اعتبارات طرح به یک هزار میلیارد ریال برسد .

وی با بیان اینکه مجری طرح های گردشگری آبی استانداری خوزستان است بیان کرد: برای اجرای بهتر این پروژه از تمامی اختیارات در حوزه استانداری خوزستان استفاده شده و نظارت بر اجرای این پروژه نیز بر عهده استانداری خوزستان است .

وی در خصوص نظارت شورای شهر اهواز بر روند اجرای پروژه های توسط سازمان عمران کارون(وابسته به شهرداری اهواز ) گفت: بر اساس توافقات مقرر شد برای اجرای پروژه ها از سوی استانداری خوزستان چهار هزار میلیارد ریال اعتبار و از سوی شهرداری اهواز نیز همین میزان اعتبار در نظر گرفته شود اما به دلیل اینکه این بودجه باید در شورای شهر اهواز به تصویب می رسید استانداری خوزستان نیز معطل شورای شهر نشده و اجرای پروژه ها را آغاز کرد.

استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر اهواز بر اجرای این پروژه ها نظارت خواهد داشت گفت: اجرای این پروژه ها در محدوده کار شورای شهر نیست و روند اجرای فعالیت های سازمان عمران کارون ارتباطی به شورای شهر اهواز ندارد.

مقتدایی در خصوص اتمام ۱۰ ساله مجوز فعالیت های سازمان عمران کارون گفت: مجوز فعالیت های این سازمان از سوی وزارت کشور تمدید شده و دو سال دیگر به پایان مجوز ادامه کار این پروژه باقی است.

وی در خصوص طرح شکایت سازمان آب و برق استان خوزستان از نحوه اجرای پروژه های سازمان عمران کارون گفت: در خصوص حریم رودخانه و اینکه چه کسی متولی این حریم است اختلافاتی وجود داشت که با برگزاری جلساتی بین مسوولان استانداری خوزستان و سازمان آب وبرق این مشکلات برطرف شد.

وی در پایان در خصوص جمع آوری عرضه کنندگان قلیان گفت: در این خصوص طرحی به نیروی انتظامی استان پیشنهاد شده که در ازای هر قلیانی که جمع آوری و معدوم می شود به صاحبان آن ها مبالغی برای رفع ضرر و زیان پرداخت شود .

استاندار خوزستان بیان کرد: این طرح در قالب دومین مانور امنیت و مبازره با مواد مخدر در استان خوزستان اجرا می شود .

در این نشست همچنین مشاور استاندار خوزستان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه باید به استان خوزستان نگاهی استراتژیک داشت بیان کرد:می توان با ارایه راهکارهایی مردم و گردشگران را با ظرفیت های استان خوزستان در این بخش آشنا کرد.

وی در خصوص اجرای پروژه های گردشگری در حوزه تالاب شادگان بیان کرد: در این بخش تلاش کرده ایم در طرحی که ارایه شده تنها به تالاب شادگان پرداخته نشود و نوع زندگی مردم این تالاب نیز به بازدیدکنندگان نشان داده شود.

ازجمله طرح های گردشگری آبی در مقطع می توان به دیوار ساحلی در اهواز ،مجتمع تفریحی اروند در آبادان ،پروژه روشنایی در مقطع رودخانه کارون و جزیره شادمانی آبادان اشاره کرد.