۸۵ درصد تماس‌ها با ۱۱۰ دزفول عملیاتی می‌شود

خورنا فرمانده انتظامی شهرستان دزفول گفت: بیش از ۸۵ درصد تماس های مردمی با فوریت های پلیسی ۱۱۰ دزفول عملیاتی می شود.

سرهنگ احمد چنداز روز یکشنبه افزود: تماس های مردمی با پلیس ۱۱۰ نقش مهمی در برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت داشته و موجب کشف چندین مورد سرقت شده است.

وی با اشاره به نقش مردم در برقراری نظم و امنیت با توجه به رویکرد نیروی انتظامی با عنوان سهم من از امنیت خاطر نشان کرد: همراهی و تعامل مردم با نیروی انتظامی نقش مهمی در برقراری نظم و امنیت در جامعه و برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت دارد.

فرمانده انتظامی دزفول ۱۱۰ را یک فوریت پلیسی برای سرعت عمل هر بیشتر نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان دانست و افزود: از شهروندان انتظار می رود از تماس های غیر ضروری با ۱۱۰ اجتناب کنند تا ظرفیت این فوریت پلیسی صرف عملیات های مهم و ضروری شود.

سرهنگ چنداز همچنین در تشریح عملکرد این نیرو گفت: شهرستان دزفول در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۳۵ درصد کاهش وقوع جرم داشته است که این کاهش جرم طبق آمار قابل اثبات می باشد.

وی افزایش ۴٫۵ درصدی کشف جرم در دزفول را موفقیتی دیگر برای این نیرو در راستای برقراری نظم و امنیت دانست و گفت: با توجه به گستردگی حوزه جغرافیایی شهرستان دزفول این افزایش کشف حاصل تلاش شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی است.

سرهنگ چنداز با بیان اینکه دزفول به عنوان شهرستان برتر در استان خوزستان در زمینه برقراری امنیت شناخته شده خاطر نشان کرد:نصب دوربین مدار بسته در دزفول نقش مهمی در کشفیات این نیرو و برخورد با مجرمان داشته است.

وی با بیان اینکه دزفول تنها شهرستان در استان خوزستان می باشد که دوربین های مدار بسته با استفاده از فیبرنوری در آن نصب شده است بیان داشت: یکی از مهمترین راهکارهای ارتقای شاخص های امنیت ، اتصال ادارات مدارس و سایر اماکن عمومی به شبکه مدار بسته پلیس می باشد که این برنامه در دست اجراست.

فرمانده نیروی انتظامی دزفول راه اندازی طرح نگهبان محله را در راستای کمک به ارتقای امنیت در شهرستان دزفول ضروری دانست و اظهار داشت: نگهبان محله طرح موفقی در راستای تامین امنیت و برخورد با سارقان بوده که از پشتوانه انتظامی و قضایی برخوردار می باشد.

سرهنگ چنداز افزود: دزفول بیشترین موسسه های مراقبتی نظارتی تحت عنوان نگهبان محله را داراست که باید از این ظرفیت برای برخورد با سارقان استفاده کرد ضمن اینکه طرح نگهبان محله هزینه چندانی برای خانوار ندارد.

فرمانده انتظامی دزفول در خاتمه با بیان اینکه پلیس با اقتدار و با تمام ظرفیت همواره در صحنه حضور دارد خاطر نشان کرد: تامین امنیت وظیفه ای همگانی است که همه دستگاهها و مردم در آن نقش داشته و در آن دخیل می باشد که باید به وظیفه خود در این زمینه به درستی عمل کنند تا شاهد کاهش جرم و افزایش شاخص های امنیت در شهرستان باشیم.

مرجع / ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *