ظرفیت حمل و نقل ریلی در راه آهن ناحیه زاگرس به پنج میلیون تن کاهش یافت

خورنا نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت:به دلیل فرسودگی خط آهن جنوب ، ظرفیت حمل بار در راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک از ۱۸ به پنج میلیون تن در سال کاهش یافته است.

صید عیسی دارایی عصر شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان در محل فرمانداری اندیمشک افزود: سالهاست که راه آهن حد فاصل استانهای لرستان و خوزستان بازسازی نشده و چندین حادثه خروج قطار از خط در این محدوده رخ داده است.

وی گفت: ظرفیت حمل بار در این محدوده در ۷۰ سال پیش ۷٫۵ میلیون تن در سال بوده که

اکنون به دلیل فرسودگی خط آهن به کمترین میزان رسیده است.

دارایی با بیان اینکه برای حل مشکل خط آهن اندیمشک ، دورود پیگیری زیادی صورت گرفته افزود: خط آهن مذکور برای بازسازی و ایمن سازی نیازمند اعتبارات ویژه است.

وی به مشکلات استان خوزستان در حوزه جاده نیز اشاره کرد و گفت: استان خوزستان به احداث یکهزار و ۳۲۷ کیلومتر جاده جدید نیاز دارد ضمن اینکه بهسازی جاده های فعلی این استان نیازمند اعتباری معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال است که تامین این اعتبار پنج سال زمان می برد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در زمینه های مختلف بهداشت و درمان و سایر بخش ها اشاره کرد و خواستار تعامل بیشتر دستگاههای اجرایی در راستای رفع محرومیت از چهره این شهرستان شد.

وی در ادامه با اشاره به حوادث سال ۸۸ گفت: توطئه ضد انقلاب علیه ارزش ها و نظام اسلامی با حضور به موقع مردم در صحنه در ۹ دی سال ۱۳۸۸ خنثی شد.

فرماندار اندیمشک نیز در این نشست از تحقق۷۰ درصدی اعتبارات این شهرستان خبر داد و از دستگاههای اجرایی خواست روند اجرای طرح های عمرانی را با جدیت دنبال کنند.

حمید رضا گودرزی همچنین از سرقت به عنوان یکی از معضلات این شهرستان نام برد و از همه دستگاههای اجرایی خواست نیروی انتظامی را در برخورد با سارقان یاری کنند.

رییس اداره راه و شهرسازی اندیمشک هم با ارائه آماری از عملکرد این اداره گفت: طرح تامین روشنایی جاده های اندیمشک با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

عبدالرحیم رشیدی فر افزود: نصب دهها تابلو هشداردهنده ،احداث و بهسازی جاده روستایی در شهبازان به طول هشت کیلومتر ، مسیر شکافی در روستای تخت دره به طول ۱۰ کیلومتر، و مسیر شکافی جاده شاهزاده احمد ، لکه گیری راه روستایی چم گلک و قلعه مختار، ترمیم جاده بنوار ناظر و بهسازی راه روستایی باریکاب از دیگر طرح های اجرا شده در حوزه راه در اندیمشک می باشد.

شهرستان اندیمشک با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده است.

مرجع / ایرنا