آزاد راه خلیج فارس باید به اسکله‌های بندر امام منتهی می‌شد نه اینکه بین جاده بندر امام و ماهشهر قرار گیرد

خورنا حبیب آقاجری در نشست بررسی وضعیت راه‌های شهرستان ماهشهر و آزادراه خلیج فارس که با حضور شورای شهرهای ماهشهر، بندر امام خمینی (ره) و شهر چمران برگزار شد اظهارداشت: دسترسی نداشتن مردم به صورت مستقیم به آزادراه خلیج فارس سبب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

وی افزود: عدم وجود راه دسترسی مستقیم شهروندان بندر امام و ماهشهر به پل آزاد راه یکی از اصلی‌ترین مشکلات است که شهرواندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و مردم بندر امام و ماهشهر باید مسافت زیادی را طی کنند تا به پل آزاد راه و ورودی آزاد راه دسترسی پیدا کنند.

نماینده مردم شهرستان ماهشهر در این نشست بیان کرد: در برنامه کاری این پروژه و پیش بینی‌های صورت گرفته، آزاد راه خلیج فارس باید به اسکله‌های بندر امام منتهی می‌شد نه اینکه بین جاده بندر امام و ماهشهر قرار گیرد.

آقاجری عنوان کرد: آسفالت نبودن جاده‌های محلی که از روستا‌ها و حاشیه‌های شهر به آزاد راه منتهی می‌شوند خطرات زیادی به دنبال دارد و در زمان بارندگی نیز‌گاه از شدت آب گرفتگی جاده مسدود می‌شود و امکان تردد در این مسیر را از روستاییان می‌گیرد.

وی گفت: ورودی و خروجی‌های شهرستان باید تا حد مورد قبولی بازسازی و در صورت نیاز پی سازی و آسفالت ریزی شود و از صدمات و خسارات مالی و جانی برای مردم شهرستان جلوگیری شود.

افتتاح پل مواصلاتی بندر امام به آزادراه خلیج فارس تا سال آینده

در ادامه این نشست مدیر آزاد راه خلیج فارس بندر امام – اهواز اظهارداشت: ساخت این آزاد راه از الزامات اصلی این شهرستان محسوب می‌شد که به یاری خدا با تمام کم و کاستی به بهره برداری رسید.

وی افزود: براساس آمار دریافتی تلفات جانی در این مسیر با احداث این آزاد راه سالانه ۱۰۰ نفر کاهش یافته و از یک مسیر ۲ ساعته به یک مسیر ۴۵ دقیقه‌ای کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: با این حجم بالای ترافیک و تردد خودرو‌های ترانزیتی احداث و بهره برداری از این آزادراه کمک بزرگی به مردم شهرستان ماهشهر کرد بدون شک عدم وجود این آزاد راه وضعیت خوبی را در جاده قدیم بندر امام به اهواز تا امروز رقم نمی‌زد.

آریاپور گفت: با وجود مشکلات زیادی که در رابطه با ساخت این آزاد راه و پل مواصلاتی برای ما ایجاد شد اما مجموعه مدیریت آزادراه با در نظر گرفتن الزامات این پروژه و حتی با وجود ۲۰ میلیارد بدهی در سال ۸۵ کار را تعطیل نکردند اما به دلیل برخی مشکلات عمرانی پل مواصلاتی همچنان به مرحله بهره برداری نرسیده.

وی تصریح کرد: با کارشناسی‌های انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از پل مواصلاتی بندر امام به آزاد راه خلیج فارس هستیم.

منبع / ماهشهر امروز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *