در مراسم ششمین سالگرد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله جمی

یادگار امام در جمع مردم آبادان: دفاع مقدس متعلق به گروهی محدود نیست/ ذره ذره این کشور نام خوزستان را دارد

خورنا حجت الاسلام سید حسن خمینی، دفاع مقدس را یک تلاش گروهی محدود یا غیر محدود برای سرزمین یا ثبت نام در مقطع تاریخ ندانست، بلکه آن را جهادی مقدس، فرا‌تر از مقوله آ‌ب و خاک و جغرافیا برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خوزستان، سید حسن خمینی در مراسم ششمین سالگرد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله جمی امام جمعه فقید آبادان که صبح امروز در این شهر برگزار شد، گفت: خوزستان نام یک قطعه نیست ذره ذره این کشور نام خوزستان را دارد، خانواده‌های شهدا خانواده و شرافت ما هستند، شهدا برای اعتلای کلمه توحید جنگیدند نه برای ثبت نام. مدافعان دفاع مقدس دنبال نام نبودند. مباشران دفاع مقدس، یک لباس برای خودشان ندوختند. از جنگ پلکان ترقی نساختند.

وی درباره جایگاه آتش‌افروزان جنگ علیه ملت ایران افزود: امروز که به سرنوشت آنان نگاه می‌کنیم چیزی جز ذلت و خواری نمی‌بینیم ولی مدافعان ایران اسلامی نامی جاودان و افتخارآفرین از خود به یادگار گذاشتند.

سید حسن خمینی، از ایستادگی و مقاومت فرماندهان، بسیجیان، مردم و عشایر غیور آبادان در دوران دفاع مقدس قدردانی کرد.

وی درباره شخصیت آیت‌الله جمی بیان کرد: از خصوصیات بارز ایشان ایستادگی در این فضا بود. مرحوم جمی روزی پرچم امام را در این شهر برافراشت که مرحوم حاج مصطفی خمینی شهید شده بود. ایشان در همین شهر برای آن مرحوم ختم گرفتند در مقابل نظام ستم شاهی ایستاد و هزینه آن را پرداخت کرد. در فضای دفاع مقدس یک لحظه نگذاشت که نماز جمعه این شهر تعطیل شود. شهر را هرگز ترک نکرد و این نشانه ایمان به حق است ما باید بزرگانمان را با تکریم یادکنیم. جمی یادآور ایستادگی، ایمان و مقاومت است.