عیسی زاده از احداث کارخانه بازیافت لاستیک‌های فرسوده درماهشهرخبرداد

خورنا حسین عیسی‌زاده امروز در گفت‌وگو با ماهشهرامروز  اظهار کرد: این شهرستان به دلیل ظرفیت‌های بسیار خوبی که در آن موجود است بستر مناسبی برای توسعه صنایع میان‌ و پایین دستی دارد.

وی افزود: توسعه صنایع میان و پایین دستی علاوه بر رشد اقتصادی منطقه و کشور موجب رفع معضل بیکاری و اشتغال‌زایی پایدار می‌شود.

رئیس کمیته سرمایه‌گذاری شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: بر همین اساس جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنایع دستی و پایین دستی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

عیسی‌زاده تصریح کرد: در همین راستا مذاکرات لازم با یک سرمایه‌گذار داخلی برای احداث کارخانه بازیافت لاستیک‌های فرسوده انجام شده و به تازگی از کارخانه این سرمایه‌گذار در استان البرز بازدید شد.

وی گفت: از این کارخانه تنها دو نمونه در کشور وجود دارد که هر دو متعلق به همین سرمایه‌گذار است و به زودی سومین کارخانه نیز در شهرستان بندر ماهشهر و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی احداث خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: در این کارخانه انواع لاستیک‌های خودرو سبک و سنگین بازیافت شده و محصولاتی مانند روغن پیرولیزی، کربن سیاه، گاز و سیم مفتول به دست خواهد آمد.

عیسی‌زاده افزود: با احداث و راه‌اندازی این کارخانه علاوه بر حل مشکلات زیست‌محیطی که وجود لاستیک‌های فرسوده در منطقه ایجاد کرده، بخشی از مشکل بیکاری جوانان شهرستان نیز برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل وجود پایانه و بندر صادراتی و دسترسی به آب‌های آزاد تولیدات این کارخانه علاوه بر تأمین نیاز صنایع پایین دستی، ظرفیت صادرات و ارزآوری برای کشور را نیز خواهد داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندر ماهشهر در پایان یادآور شد: به زودی مجوزهای لازم برای احداث و فعالیت این کارخانه صادر و کلنگ ساخت آن به زمین زده خواهد شد.

منبع / ماهشهر امروز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *