معاون استاندار خوزستان:

حضور یادگار امام در آبادان، وحدت گروه های سیاسی را به همراه دارد

خورنا ششمین سالگرد ارتحال آیت الله ‘غلامحسین جمی’ امام جمعه فقید آبادان، پنجشنبه چهارم دیماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین ‘سیدحسن خمینی’ در حسینیه ثارالله آبادان برگزار می شود.

‘عزیزالله شهبازی’ شامگاه سه شنبه گفت:آیین سالگرد رحلت آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان امسال متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود و حضور فرزند یادگار امام راحل در این آیین، موجب هم افزایی و وحدت همه گروه های سیاسی و نیروهای درون نظام می شود.

وی با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی اینکه ‘این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست’، اضافه کرد:حضور فرزند یادگار امام راحل در استان خوزستان، شور، شعف و شادمانی مردم را به همراه داشته است.

معاون استاندار خوزستان اضافه کرد:اعلام خبر حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در آبادان، دلگرمی، اتحاد و همدلی همه نیروهای انقلاب را به همراه داشت و همه گروه ها نیز حضور وی در شهرستان را نمادی از وحدت و اتحاد در راستای تحقق اهداف بلند نظام می دانند.

فرماندار ‍‍ آبادان در پایان سخنان خود با بیان اینکه همه تدابیر لازم برای برگزاری شایسته مراسم ششمین سالگرد رحلت آیت الله جمی و حضور حجت الاسلام خمینی اندیشیده شده است، ادامه داد: امید است با حضور پرشور همه قشرهای مردم در این آیین، برگ دیگری بر افتخارات مردم استان خوزستان و مردم شهرستان افزوده شود.

شهبازی برگزاری این مراسم در شان و منزلت آیت الله جمی را عرصه دیگری برای تجدید پیمان مردم و مسئولان با آرمان های نظام جمهوری، امام راحل عظیم الشان، شهیدان گلگون کفن و منویات مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش ایرنا، آیت الله ‘غلامحسین جمی’ پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی (ره ) به عنوان نماینده امام و نخستین امام جمعه آبادان منصوب شد.

وی هرگز آبادان را تنها نگذاشت و در دوران دفاع مقدس یکی از دژهای تسخیر ناپذیرترین رزمندگان اسلام و یار و یاور رزمندگان و مردم بی دفاع آبادان بود.

مرحوم جمی ۲۴ سال امامت جمعه آبادان را به عهده داشت و در دوران دفاع مقدس و بازسازی در آبادان حضوری فعالی داشت.

آیت الله غلامحسین جمی سال ۱۳۸۷ در سن ۸۳ سالگی در بیمارستان امام (ره ) آبادان به دیار باقی شتافت.

منبع / ایرنا