آیت الله جمی در شکست حصر آبادان نقش محوری ایفا کرد

خورنا ‘جواد علوانیان’ آیت الله غلامحسین جمی امام جمعه فقید آبادان به عنوان یکی از شخصیت های برجسته و ماندگار نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت:ایشان در جنگ تحمیلی نقش بارزی در بسیج نیروهای مردمی ایفا کرد.

وی اضافه کرد:امام جمعه فقید آبادان در دفاع مقدس، به نیروهای بسیجی و رزمندگان روحیه داد و فداکاری، ایثار، مقاومت و شجاعت آیت الله جمی آبادان درسی برای همه نوجوانان و جوانان این مرز و بوم است.

علوانیان گفت:پیشنهاد می شود، زندگینامه و خاطرات آیت الله جمی در کتاب های درسی گنجانده شود.

***

مشاور حوزه فرهنگی منطقه آزاد اروند و شهردار سابق آبادان نیز در این خصوص، حضور آیت الله غلامحسین جمی در آبادان را مایه وحدت همه نیروها در برابر تجاوز دشمن بعثی دانست و گفت:نماز های جمعه آیت الله جمی در آبادان در سراسر کشور مطرح بود.

‘نجف فرزان’ با بیان خاطره ای از آیت الله جمی، افزود:یکی از مشکلات حاد شهرداری آبادان بحث عوارض شهرداری و در آمد ناچیز آن بود.

وی اضافه کرد:روزی به محضر آیت الله جمی رسیدم و مشکلات شهرداری را پرداخت نشدن عوارض آلایندگی پالایشگاه به شهرداری عنوان کردم.

مشاور حوزه فرهنگی منطقه آزاد اروند اضافه کرد: آیت الله جمی با تماس با دفتر ریاست جمهوری، برای بنده وقت ملاقات گرفت و اینجانب نیز مشکلات شهرداری را مطرح کردم و خوشبختانه از همان از زمان تاکنون موضوع عوارض شهرداری با پالایشگاه حل شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله ‘غلامحسین جمی’ پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی (ره ) به عنوان نماینده امام و نخستین امام جمعه آبادان منصوب شد.

وی هرگز آبادان را تنها نگذاشت و در دوران دفاع مقدس یکی از دژهای تسخیر ناپذیرترین رزمندگان اسلام و یار و یاور رزمندگان و مردم بی دفاع آبادان بود.

مرحوم جمی ۲۴ سال امامت جمعه آبادان را به عهده داشت و در دوران دفاع مقدس و بازسازی در آبادان حضوری فعالی داشت.

آیت الله غلامحسین جمی سال ۱۳۸۷ در سن ۸۳ سالگی در بیمارستان امام (ره )آبادان به دیار باقی شتافت.

منبع / ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *