بازسازی ۴۰ کیلومتر از خط آهن اندیمشک ـ دورود

خورنا عملیات اجرایی بازسازی خط آهن اندیمشک به دورود از ایستگاه هفت تپه و شوش و از ایستگاه گل محک و بالا رود به مقدار ۴۰ کیلومتر در ماه جاری آغاز خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون در این خط آهن از دورود به سمت اندیمشک و در حوزه استان لرستان ۴۰ کیلومتر بازسازی شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری نیز ۶۰ کیلومتر دیگر نیز بازسازی خواهد شد.

مدیرکل راه آهن ناحیه زاگرس اضافه کرد: این خط آهن سال‌های طولانی است که مورد بازسازی قرار نگرفته و فرسودگی خطوط در این مسیر عامل اصلی سوانح و مسدود شدن این خط آهن پر تردد و مهم است.

سادات حسینی اضافه کرد: بازسازی این خط آهن علاوه بر افزایش سرعت قطارها و بالا رفتن ظرفیت ناوگان تاثیر مستقیم و زیادی در کاهش آمار سوانح در این مسیر پر تردد و مهم خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین عملیات اجرایی دوخطه کردن خط آهن اندیمشک به اهواز به زودی آغار خواهد شد و این پروژه در حال حاضر در مرحله تجهیز کارگاه است.

 اداره‌کل راه آهن ناحیه زاگرس در استان خوزستان دارای ۱۲ ایستگاه با حوزه استحفاظی ۲۲۲ کیلومتر نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر در شمال خوزستان به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

منبع / فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *