فرمانده حزب الله عراق توسط داعش ترور شد

خورنا

فرمانده واثق البطاط” رهبر گروه نظامی حزب الله عراق و جیش المختار به دست داعش به شهادت رسید.

حزب الله عراق قبل از این مسؤولیت حمله مسلحانه به پایگاه لیبرتی محل استقرار اعضای گروه مجاهدین خلق (گروه منافقین) در حومه بغداد را بر عهده گرفته بود.

این گروه قبلا از این مسؤولیت حملات خمپاره ای از خاک عراق به مناطق مرزی عربستان سعودی را نیز به عهده گرفته بود. بطاط برای مدتی تحت تعقیب پلیس و دادگستری عراق هم قرار داشت اما حکم بازداشت وی تعلیق شده بود.

جیش المختار حمله خمپاره ای به خاک عربستان سعودی را پیام هشدار آمیز به حکومت ریاض برای توقف دخالت در امور داخلی عراق دانست.

هنوز به طور شفاف، مشخص نشده که آیا میان حزب الله عراق و حزب الله لبنان رابطه تشکیلاتی وجود دارد یا خیر.

البطاط علاوه بر این کویت را هم به دلیل ساخت بندر بزرگ “مبارک” در مرز عراق تهدید کرده بود و با حمله خمپاره ای تهدید خود را عملی کرد.

براساس خبرهای منتشر شده در شبکه اجتماعی، گروه داعش مسؤولیت این ترور را برعهده گرفته است.
گردان های ارتش المختار اعلام کرد فرمانده این گروه در عملیات تروریستی به شهادت رسیده است.
گروه جیش المختار اعلام کرد  که البطاط به هنگام جهاد به همراه فرزندانش علیه تروریسم به شهادت رسیده است.

ترور فرمانده حزب الله عراق در منطقه العظیم در شمال استان دیاله عراق انجام شد.
استان دیاله عراق در همسایگی ایران قرار دارد. هم اکنون جنگ شدیدی میان داعش از یک سو و ارتش عراق و گروه های شبه نظامی داوطلب شیعه از سوی دیگر در استان دیاله ادامه دارد.

جنگ با داعش در استان دیاله عراق هم اکنون به هادی عامری فرمانده سپاه بدر شاخه نظامی مجلس اعلای اسلامی عراق سپرده شده است.

“واثق البطاط” رهبر گروه جیش المختار

واثق البطاط

واثق البطاط (رهبر حزب الله عراق) متولد سال ۱۹۷۳ در استان میسان عراق، در سال ۱۹۹۳ به ایران آمد و وارد فعالیت های مخفیانه علیه حکومت صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق شد.
وی که در آن مقطع به “ابو اسدالله” معروف بود در عملیات های نظامی علیه حکومت صدام در مناطق جنوبی عراق مشارکت داشت.

فرمانده حزب الله عراق توسط داعش ترور شدفرمانده حزب الله عراق توسط داعش ترور شد

البطاط در یکی از عملیات های نظامی در خاک عراق، دستگیر و سه حکم اعدام درباره او صادر شد اما وی با صدور حکم عفو عمومی، آزاد شد.

البطاط در سال ۲۰۰۲ یعنی یک سال قبل از حمله آمریکا به عراق و سقوط حکومت صدام، گروه ثارالله را ایجاد کرد. وی بعد از سقوط صدام هم وارد گروه نظامی وابسته مقتدی صدر با نام جیش المهدی شد. او در سال ۲۰۰۶ به لبنان سفر کرد و در آن جا تشکیل گروه حزب الله عراق پایه گذاری شد.

فرمانده حزب الله عراق توسط داعش ترور شد
منبع : عصر ایران