پاسخ رسمی بهداشت و درمان اندیمشک به جنجال رسانه ای فوت خانم شهروند اندیمشکی

خورنا:دکتر مجیدی مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک در نشست خبری به خبرنگاران گفت : در مقطعی از دوران پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی که شاهد بزرگترین و درخشان ترین تحول در نظام سلامت کشور هستیم و با تلاش شبانه روزی وزیر دانشمند بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و ریاست توانمند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگ زرینی در خدمت رسانی به مردم شریف ایران اسلامی و شهرستان عزیزمان ورق می خورد و در اندک زمانی مهمترین دغدغه بیماران در پرداخت هزینه های درمان به حداقل ممکن رسیده است.

عده ای افراد نا آگاه به روند درمان و بعضآمغرض هر از گاهی با طرح موضوعات بی پایه و اساس زحمات طاقت فرسای فرزندان سپید پوش اندیمشک در بیمارستان امام علی (ع)را به چالش می کشند.

سناریوی مرگ یک بانوی اندیمشکی در چندروز اخیر تبدیل به سوژه ای برای زیر سوال بردن ۶ماه کار طاقت فرسا و شبانه روزی کارکنان شریف بیمارستان امام علی (ع)در تهیه بیشترین امکانات و تجهیزات پزشکی برای درمان تقریبآ رایگان همه افراد نیازمندشهرستان اندیمشک و شهرهای همجوار شده است .

هرچند سطح ارائه خدمات درمانی در مقام مقایسه با قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت قابل قیاس نبوده و رضایت گیرندگان خدمت بالاترین پاداش مجموعه بهداشت ودرمان شهرستان اندیمشک است . کوتاهی و قصور در درمان حتی یک نفر را نیز بر نمی نماییم و خود را موظف به پاسخگویی دانسته،از این رو اصل ماجرای روند درمان بیمار یاد شده را به محضر شریف مردم آگاه اندیمشک عرضه می داریم.

در ساعت ۱/۴۰شب مورخه ۱۵/۹/۹۳برابر ثبت سامانه فوریتهای پزشکی (پیش بیمارستانی ۱۱۵ )اندیمشک یکی از کدهای آمبولانس به محل که منزل خود بیماربوده اعزام و بیمار را که خانمی حدودا” ۴۰ ساله با سابقه اعتیاد شدیدبه مواد مخدر بود را برای یازدهمین بار در چند ماه اخیر توسط تکنسینهای فوریتهای پزشکی و آمبو لانس مجهز به بیمارستان امام علی (ع)اعزام می گردد.

از آنجا که بیمار فردی شناخته شده وبا سابقه علایم مشابه و سابقه جراحی تومور بوده و در هر مراجعه به دلیل ابتلا به تومور بدخیم مثانه و عوارض ناشی از آن نظیر احتباس ادرار وخونریزی شدید، دراتاق تحت نظر اورژانس تحت درمانهای فوری و اقدام برای سونداژ(تخلیه ادرار) و تزریق چند واحد خون قرار گرفت.

در ساعت ۱۰/۴۰صبح روز بعد با توجه به معاینات و رفع عوارض و مشکلات یاد شده به تجویز پزشک معالج وقت دستور ترخیص صادر می شود.مدد کار بیمارستان از نزدیک بیمار را بررسی کرده و مانندهر بار مراجعه قبلی بدون پرداخت هر نوع هزینه ای و کاملا” رایگان برای خروج از بیمارستان راهنمایی می شود.

در ساعت ۴ عصر مجددا”با فوریتهای پزشکی ۱۱۵ تماس گرفته می شود و آمبولانس به محلی در بهشت زهرای اندیمشک که عموما”مورد استفاده معتادان بی سر پناه قرار می گیرد ،اعزام شده که نامبرده تحت هیچ شرایطی حاضر به همکاری نبوده و پس از ۲۰دقیقه معطلی (برابر سامانه فوریتهای پزشکی ۱۱۵)آمبولانس برای ماموریت دیگری که مرکز فوریتها اعلام شده احضار میشود .

از آن پس تا چند روز بعد و تا زمان فوت بیمار دهها روایت ساختگی توسط کسانیکه به مسئولیت های واقعی خود در قبال مشکلات اجتماعی واقف نبوده با فرافکنی و متهم ساختن دیگران چشم خود را بر واقعیت ها بسته اند مطرح واز احساسات پاک مردم سوء استفا ده های بیشماری شد.

عزیزانی که داعیه عمل به خیرات و فعال اجتماعی و چند رسانه ای را دارند، خوب است هر چند گاهی بدون هر جهت گیری و سوءظن که شایسته هیچ مسلمانی نیست سری به اورژانس و بخشهای بستری تنها بیمارستان شهر بزنند.ودر پی حمایت واقعی از دهها بیمار این چنینی باشندکه هیچگونه حمایت اجتماعی و معنوی نمی شوندو با آنان در مورد درمانشان به گفتگو بنشینند وبه روزهای پس از ترخیص بیمار هم کمی بیندیشند.