استقلال شوشتر قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال خوزستان

خورنا در ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال خوزستان و از هفته سیزدهم و پایانی دور رفت این رقابت‌ها، هفت دیدار در شهرهای مختلف خوزستان برگزار شد که پیروزی تیم‌های استقلال شوشتر، جنوب سوسنگرد، شهرداری شمس‌آباد دزفول و شاهین ندسا ماهشهر موجب شد تا تغییری در رتبه‌های بالای جدول ایجاد نشود.

در ایستگاه سیزدهم، تیم صدرنشین استقلال شوشتر باز با اقتدار آغاز کرد و با شکست تیم یاران بندرماهشهر به مقام قهرمانی نیم فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال خوزستان دست یافت.

این مسابقات که در زمین چمن مجموعه ورزشی تختی شوشتر برگزار شد تیم استقلال با ارائه یک بازی برتر و منطقی تیم یاران را با نتیجه چهار بر یک شکست داد.

آبی‌پوشان شوشتر که از سوی علی شحیطاوی و اکبر مرادیان هدایت می‌شدند با به ثمر رساندن ۳۰ گل بهترین خط حمله را در اختیار دارند، این تیم با این پیروزی و کسب ۲۹ امتیاز در رده نخست جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال خوزستان ایستاد.

گل‌های تیم استقلال را اسدالله انصاری دوگل، علیرضا بهداروند و اشکان سیفوری به ثمر رساندند و زننده تک گل تیم یاران جهاد توری بود.

در دیگر دیدار هفته پایانی نیم فصل، تیم فوتبال جنوب آزادگان سوسنگرد در خانه میزبان تیم شهباز شادگان بود، شاگردان سعیدی در نیمه اول اسیر بازی خوب تیم شهباز شدند اما در نیمه دوم موفق شدند با سه گل صادق سعدی‌زاده و دو گل احمدطاها داغری از حریف قعرنشین خود پیش بیفتند، در ادامه تیم شهباز توسط رضا بازوله یک گل را پاسخ داد تا بازی با نتیجه سه بر یک خاتمه پذیرد.

با این پیروزی تیم جنوب سوسنگرد با ۲۷ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر در مکان دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت و تیم شهباز شادگان نیز که با خرید امتیاز پا به عرصه مسابقات لیگ برتر فوتبال خوزستان گذاشته است در نخستین حضور خود با نتایج ضعیف نیم فصل را با کسب شش امتیاز به پایان برد.

تیم شهرداری شمس آباد دزفول در حالی در مکان سوم قرار گرفت که تنها تیم بدون باخت نیم فصل اول مسابقات لیگ برترفوتبال خوزستان لقب گرفت، شاگردان ایرج رضایی که به شادگان سفرکرده بودند موفق شدند با نتیجه دو بر صفر میزبان خود کارگر را شکست دهند، در این دیدار سامان چمن‌آرا در دقیقه ۱۵ و علی فرحناک در دقیقه ۸۵ گل‌های شهرداری شمس آباد دزفول را به ثمر رساندند.

با این پیروزی شهرداری با ۲۷ امتیاز نیم فصل مسابقات را به پایان رساند. تیم کارگر شادگان نیز با هفت امتیاز غمخوار دیگر نماینده شادگان شهباز بود تا با هفت امتیاز در مکان سیزدهم قرار گیرد.

تیم جوان و دونده شاهین ندسا ماهشهر در نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر خوزستان با تلاش‌های یاران جوان خود و هدایت عالی سمیر مجیدی‌نسب در رده چهارم مسابقات ایستاد، سفیدپوشان ماهشهری در ورزشگاه شهداء ماهشهر میزبان تیم جنوب باغملک بودند که این بازی زیبا و دیدنی با حساب سه بر یک به‌ سود شاهین خاتمه پذیرفت.

نیمه اول این دیدار با وجود حملات دوم تیم با تک گل مرتضی‌نژاد احمد مهاجم تیم شاهین که روی اشتباه مسلم دروازه جنوب حادثه شد به پایان رسید، در نیمه دوم باز تیم شاهین با گل نیما شریف هندیجانی از حریف خود پیش افتاد و در ادامه شاگردان سمیر مجیدی‌نسب با گل ماجدآلبو موسی بازی خوب خود را تکمیل کردند.

در دقایق پایانی جنوبی‌ها یکی از گل‌ها را توسط محمد محمدی جبران کردند و آخرین بخت این تیم برای دستیابی به گل به تیر دروازه خورد تا شاهین با چهارمین برد متوالی و کسب ۲۵ امتیاز نیم فصل اول مسابقات را با نشستن در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی به پایان برساند، جنوب باغملک نیز با کسب ۱۹ امتیاز مکانی بهتر از ششمی برای خود دست و پا نکرد.

سپاهان ایذه در ستیز با ماهان سوسنگرد با خوش شانسی از شکست گریخت، مصاف دو تیم در ایذه یک روز پر گل را به دنبال داشت که با برتری سپاهان به پایان رسید، زردپوشان ایذه‌ای که تا دقیقه ۹۰ با حساب دو بر یک بازی را به حریف واگذار کرده بودند در پایان به برتری سه بر دو دست پیدا کردند.

شاگردان جواد الهایی‌سحر که نیمه اول را طی یک بازی برتر با گل فایز طرفی پیروز به رختکن رفته بودند، در نیمه دوم سپاهان ۱۰ نفره با گل سجاد فرهادی کار را به تساوی کشاند اما باز این تیم میهمان بود که با گل دقیقه ۸۳ حسین بنی‌سعید پیش افتاد.

این بازی دقایق پایانی خود را سپری می‌کرد که در دقیقه ۹۰ مهدی مردانی و در وقت تلف شده ابراهیم کیانی همه چیز را به سود سپاهان کرد تا با کسب ۲۰ امتیاز در ردیف پنجم جدول رده‌بندی قرار گیرند، ماهان سوسنگرد هم در نخستین حضور خود در لیگ برتر فوتبال خوزستان نیم فصل را با کسب ۱۳ امتیاز و قرار گرفتن در رده یازدهم جدول به پایان رساند.

استقلال رامشیر از تیم‌های شادمان روز سیزدهم بود که در خانه مقابل پرسپولیس ویس به برتری دو بر صفر دست یافت، استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۱۰ بازی روی اشتباه مدافع حریف و هوشیاری مهاجم خود عباس کردزنگنه به  نخستین گل دست یافت و نیمه اول با همین گل به پایان رسید.

در نیمه دوم قرمزپوشان ویس نبض بازی را در دست گرفتند و بارها تا سقوط دروازه استقلال پیش تاختند اما دفاع هوشیار استقلال مانع از این شد که حملات این تیم به نتیجه برسد تا اینکه باز عباس کردزنگنه با یک ضربه دیدنی برای دومین‌بار دروازه پرسپولیس را باز کرد تا بازی با نتیجه دو بر صفر به پایان برسد.

پرسپولیس ویس و استقلال رامشیر هر کدام با ۱۸ امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب مکان‌های هفتم و هشتم جدول را در اختیار دارند.

پارسیان همت بندرامام و استقلال رامهرمز از تیم‌هایی بودند که در این هفته تن به تساوی یک بر یک دادند، تماشاگران سربندری در نیمه اول گلی را مشاهده نکردند اما در نیمه دوم پارسیان به دروازه حریف یورش برد و فاضل خلقی‌زاده در دقیقه ۵۵ توپ را به تور دروازه استقلال دوخت.

در ادامه فرشید احمدی گل برابری آبی‌پوشان رامهرمزی را به ثمر رساند و تیمش را از یک شکست نجات داد، تیم استقلال رامهرمز به رغم دارا بودن محمود احمدی در کنار زحمات مدیرعامل این تیم حاج حسینی به آنچه شایستگی‌اش را داشت در نیم فصل اول نتوانست دست پیدا کند و با ۱۷ امتیاز در مکان نهم قرار گرفت، تیم پارسیان نیز با جمع‌آوری ۹ امتیاز در مکان دوازدهم ایستاد.

در پایان هفته سیزدهم و پایانی نیم فصل اول لیگ برترفوتبال بزرگسالان خوزستان استقلال شوشتر با ۲۹ امتیاز جنوب سوسنگرد با ۲۷ امتیاز، شهرداری شمس آباد دزفول با ۲۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر، شاهین ندسا ماهشهر با ۲۵  امتیاز  در جایگاه اول تا چهارم قرار گرفتند.

منبع / فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *