برگزاری مسابقات جهانی باستانی و کشتی پهلوانی در خرمشهر

خورنا فرزاد کیانی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران  در خرمشهر، از برگزاری مسابقات جهانی باستانی و پهلوانی در خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: طی توافقنامه منعقد شده میان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و منطقه آزاد اروند، قرار است مسابقات جهانی ورزش‌های باستانی و پهلوانی در خرمشهر برگزار شود.

وی تصریح کرد: این تصمیم در پی درخواست فرهاد طلوع‌کیان رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای برای برگزاری مسابقات جهانی در منطقه آزاد و موافقت اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد صورت گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه بیان کرد: نظر فدراسیون در مرحله نخست برگزاری مسابقات جهانی باستانی و پهلوانی در شهر آبادان بوده است که با توجه به برگزاری مسابقات جهانی کشتی در مدت اخیر و تصمیم به برگزاری مسابقات بوکس در آینده در این شهر از سوی این اداره کل با این درخواست موافقت نشد.

کیانی‌زاده به سفرهای اخیر و بازدیدهای صورت گرفته از فضاهای ورزشی خرمشهر توسط مسئولان برگزاری این دور از مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: در مدت اخیر برای ارزیابی و گرفتن تصمیم نهایی در این خصوص، رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و به همراه دبیر این فدراسیون همچنین گلچینی مشاور ورزشی ترکان مسئول مناطق آزاد کشور از ورزشگاه جهان آرای خرمشهر و سالن ورزشی خلیج فارس این شهر بازدید کردند.

وی اضافه کرد: جلسه‌های متعددی نیز در این خصوص با حضور این افراد همچنین خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار، فرماندار خرمشهر و قائم‌مقام منطقه آزاد اروند داشته‌ایم که منجر به انعقاد تفاهمنامه‌ای در این خصوص شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: در این تفاهنمامه به موارد مختلفی از جمله شرح وظایف پرداخته شده است و تاریخ برگزاری مسابقات نیز در دهه نخست اسفند تعیین شده است.

منبع / فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *