مخترع دستگاه ایمنی ضد حریق: حمایت جدی از پژوهشگران نمی شود

خورنا ‘ احسان نعیمی فرد ‘ که اختراع خود را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شمال خوزستان در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ارائه کرده روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود:با وجود توانایی لازم برای ارائه کارهای تحقیقاتی به دلیل کمبود بودجه پژوهشی امکان ارائه و اجرای بسیاری از این طرح ها نیست.

وی افزود:به رغم اعلام حمایت مسوولان دانشگاه از طرح های پژوهشی ، عملا اعتباری برای ادامه کار وجود ندارد که این امر موجب دلسردی پژوهشگران شده است.

نعیمی فرد اظهار کرد:با توجه به اینکه پژوهشگران با مسئله خدمت سربازی نیز روبرو هستند پیشنهاد می شود به جای خدمت سربازی طرح پژوهشی از آنها در خواست شود تا از توان علمی و خلاقیت پژوهشگران در راستای اعتلای علمی کشور بیشتر استفاده گردد.

این دانشجوی رشته برق دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول همچنین در خصوص طرح پژوهشی و اختراع خود گفت:سیستم هشدار دهنده احتراق با نام دستگاه ایمنی ضد حریق با شماره ۸۰۹۹۱ در سازمان اختراعات کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به نحوه کار این اختراع گفت:سیستم مذکور به گونه ای طراحی شده که هنگام روشن ماندن شعله گاز و امکان آتش سوزی به عنوان هشدار دهنده عمل می کند.

نعیمی فرد افزود:از آنجا که این سیستم باید در فندک اجاق گاز کار گذاشته شود لذا باید توسط کارخانه های تولید کننده تجاری سازی شود.

وی گفت:با وجود اینکه این طرح به ثبت ملی رسیده هیچ امتیازی برای اینجانب به عنوان یک مخترع در نظر گرفته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *