امام جمعه اهواز کشتار دانش آموزان در پاکستان را محکوم کرد

خورنا  آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز افزود: در این گروگانگیری افزون بر ۱۳۰ نفر از ۵۰۰ دانش آموز مدرسه را کشتند و این به مثابه سادیسم و آدمکشی است.

وی با اشاره به جنایت های طالبان و داعش در مناطق مختلف جهان، اضافه کرد: اقتضا می کند تمام مسلمانان جهان در مقابل جریان های تروریستی متحد شوند تا ریشه فساد از زمین کنده شود.

آیت الله موسوی جزایری همچنین با قدردانی از تلاش ها و خدمات ارایه شده به زایران اربعین حسینی و کربلای معلی گفت: در این خدمات رسانی هر دو طرف ایران و عراق سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: در روز اربعین حسینی افزون بر ۲۰ میلیون نفر در آیین بزرگ عزاداری این روز در کربلا شرکت داشتند که این به مثابه پیروزی حق بر باطل است.

امام جمعه اهواز با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، گفت: وقف از سنت های رسول خداست اما فرهنگ وقف در بین ما ضعیف است و امید می رود این سنت پیامبر اکرم(ص) احیا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان هم در سخنرانی پیش از خطبه ها گفت: وقف جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده و به این سبب است که بسیاری از موسسه های خیریه به وجود آمده اند که اگر سنت وقف احیا شود چه بسا که بسیاری از این ها تعطیل شوند.

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی بر ضرورت احیای وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: احیای وقف مستلزم همکاری مردم و مسوولان است.

وی همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت حافظ قرآن، گفت: بنا به فرموده معظم له در طول پنج سال یک میلیون نفر در کشور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان حافظ قرآن تربیت می شوند که تا به امروز که سال سوم آن است ۲۰ هزار نفر در خوزستان به این منظور نام نویسی کرده اند.

منبع ایرنا