رییس شورای شهر اهواز: نمایشگاه های کتاب صبغه فرهنگی واقتصادی هر جامعه محسوب می شوند

خورنا رییس شورای شهر اهواز: نمایشگاه های کتاب صبغه فرهنگی واقتصادی هر جامعه محسوب می شوند

نمایشگاه های کتاب صبغه فرهنگی و اقتصادی هر جامعه محسوب می شود وهر چه فعالتر باشند چرخه اقتصادی هم پیشرفت کرده و بازار کار کتاب در این خصوص تحرک بیشتری خواهد کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز؛ حجت الاسلام سعادت نیا در جریان بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان بر تحرک هر چه بیشتر فضاهای فرهنگی تاکید کرده و افزود : بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری امسال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده که این خود نشانگر ارتباط تنگاتنگ این دو حوزه است و عزم ملی  کشوری و استانی را  می طلبد.

وی تصریح کرد : جامعه ای که دچار رکود و رخوت باشد بهره ای از امکانات و خوراک های فکری نخواهد برد لذا برپایی نمایشگاه های کتاب تاثیر بسزایی دارد تا جامعه به سمت رشد و تعالی سوق یابد .

سعادت نیا ، برپایی نشست های تخصصی و حضور شخصیت های فرهنگی کشوری و استانی ، رونمایی از جدید ترین کتب نویسندگان و برپایی نمایشگاه هفته پژوهش در کنار نمایشگاه کتاب  را از جمله مزایای این نمایشگاه برشمرد.

وی افزود :  این نمایشگاه فرصتی است که نهادهای مسئول اعم از شواری فرهنگی عمومی ، آموزش وپرورش ، دانشگاه ها ، شورای اسلامی شهر و شهرداری پای کار آیند و سهم مردم اهواز را در زمینه کتاب افزایش دهند که امیدواریم شهرداری اهواز با ورود به این عرصه در راستای تقویت فضای فرهنگی نمایشگاه کتاب استان پیش قدم شوند .