یک دهه انتظار برای انتشار اثری همچون «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای»

خورنا – محمدامین جمشیدی :مراسم رونمایی از کتاب «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای»  در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی شهرستان قم  و با حضور تنی چند از شخصت های بنام پژوهشی و دینی  برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس حوزه های علمیه سراسر کشور، آیت الله علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و علیرضا صدرا استاد اندیشه سیاسی دانشگاه تهران و حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا  به سخنرانی پرداختند .

این کتاب در گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به همت حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا فرزند برومند اندیمشک  و پس از سالها تحقیق و پژوهش به رشته تحریر درآمده است.

لازم به ذکر است کتاب فلسفه سیاسی آیت‌ الله خامنه‌ای محصول سال‌ ها مطالعه بوده و پنج حوزه فلسفه، کلام، جامعه‌شناسی، اندیشه و روابط بین‌الملل را در بر می ‌گیرد؛ یکی از ویژگی‌ های این کتاب مختصر بودن ولی جامعیت در مورد بسیاری از مباحث فلسفه سیاسی است.

کتاب فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای علاوه بر خودنوشته ها و مجموعه های منتشر شده از بیانات مقام معظم رهبری، سعی دارد ضمن بیان نظام فکری و منظومه منسجم اندیشه سیاسی معظم له بسیاری از مقولات سیاسی از جمله رابطه فرد و اجتماع، استلزام های زندگی اجتماعی مانند دین، قانون و عدالت را از نظام فکری و فلسفی ایشان ارائه کند و’ در پنج فصل ‘آیین اندیشه’، ‘آیین اجتماع’، ‘آیین شهروندی’، ‘آیین شهریاری’ و ‘آیین سعادت’ به قلم حجت الاسلام ‘محسن مهاجرنیا’ در ۵۳۲ صفحه و با شمارگان یک هزار و ۵۰۰ نسخه از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم منتشر شده است. 

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای» که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد اظهار داشت: یک دهه است که در انتظار انتشار اثری همچون «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای» بودیم.
او افزود: کاری عظیم انجام شده به طوری که در یک مرحله فقط ۱۰۰ جلد فیش برای این کتاب تهیه شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا، دبیر انجمن‌های علمی حوزه علمیه نیز در این مراسم  طی سخنانی خاطرنشان کرد: کتاب فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای محصول سال‌ها مطالعه بوده و پنج حوزه فلسفه، کلام، جامعه‌شناسی، اندیشه و روابط بین‌الملل را در بر می‌گیرد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این کتاب مختصر بودن ولی جامعیت در مورد بسیاری از مباحث فلسفه سیاسی است؛ عدالت یکی از عناصر کلیدی جامعه اسلامی در فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب است و امنیت هم همین ویژگی را دارد و بلکه مهمتر است زیرا اگر امنیت وجود نداشته باشد جامعه از دست می‌رود.

 گفتنی  است جمعی از اندیشمندان، فرهیختگان، دانشجویان و دانش‌پژوهان حوزوی و دانشگاهی در این مراسم حضور داشتند.