آغاز ساخت تقاطع غیرهمسطح چهارشیر از دی‌ماه

خورنا پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید بندر(چهار شیر) از مرحله ارزیابی پیمانکاران عبور کرده و ۱۰ پیمانکار در این ارزیابی‌ها نمره قابل قبولی به دست آوردند و پس از ارایه اسناد پروژه به پیمانکاران، نرخ از سوی آنان اعلام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مناقصه این پروژه به صورت عمومی و در دو مرحله انجام شده و پس از اعلام نرخ از سوی پیمانکاران، کار وارد مرحله اجرا می‌شود.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: از کل اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه، ۴۶ میلیون تومان صرف ساخت پل اصلی و مابقی صرف ساخت ۴ پل دیگر که دارای ۱۰ رمپ خارجی و به شکل گرد هستند، می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی ها پل اصلی از میدان نخل تا جاده ماهشهر ۲۲ بهمن ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. مدت زمان اجرای کامل پروژه ۲ سال در نظر گرفته شده است.

 

دوایی‌فر اظهار کرد: بلوار پاسداران به سمت دروازه به صورت یک مسیر همسطح است و از میدان نخل به سمت جاده ماهشهر به صورت روگذر خواهد بود که این دو مسیر مستقیم هر کدام دارای یک راست‌گرد و یک چپ‌گرد است.

 

وی افزود: مجموعه پل‌های میدان چهارشیر (شهید بندر) به گونه‌ای طراحی شده که حفظ نمای میدان چهار شیر در آن از اولویت‌های اصلی و ضروری پروژه بوده است. لذا با اجرای این طرح نه تنها نمای این میدان از بین نمی‌رود بلکه گره ترافیکی در این نقطه حل خواهد شد.

منبع / ایسنا