لزوم شناسایی نقاط حادثه‌خیز روستاهای شادگان توسط دهیاران

خورنا با اشاره به بارندگی‌ها، اظهار داشت: در راستای رفاه حال مردم و جلب رضایت آنان و همچنین برای جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی معابر، باید جداول سطح روستاها و کانال‌های آب به صورت مستمر لایروبی شود تا در زمان بارندگی، عبور و مرور ساکنان با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: با توجه به عدم لایروبی انهار و عدم اعتبارات، اجرای طرح‌های هادی روستاها و همچنین انتقال آب‌های خانگی و سطحی رفت و آمد روستاییان به‌ویژه دانش‌آموزان با مشکل روبه‌رو شده است.

بخشدار خنافره شادگان تصریح کرد: دهیاران موظف هستند برای جلوگیری از پیشامدهای ناخوشایند و به حداقل رساندن تلفات جانی و مالی در وقوع حوادث غیرمترقبه، نقاط حادثه‌خیز سطح روستاها را شناسایی و با همکاری اداره‌های مرتبط در راستای رفع آنها اقدام کنند.

طبری، اولویت‌بندی مشکلات را از اصلی‌ترین وظایف دهیاران خواند و گفت: دهیاران باید برای خود برنامه تعریف کنند و بر اساس آن برنامه مشکلات روستاها را شناسایی کرده و بر حسب اولویت سعی در رفع مشکلات داشته باشند.

وی در پایان عنوان کرد: مدیریت بحران یکی از فعالیت‌های مهم هر دستگاهی است، چرا که آرامش فردا در گرو مدیریت صحیح امروز است.

منبع / فارس