طرح اضطراری فرودگاه آبادان تأیید شد

خورنا طرح اضطراری فرودگاه آبادان به تأیید رسید که این موضوع مرحله‌ای از اخذ گواهینامه فرودگاهی‌ است.

وی با اشاره به آیین‌نامه فرودگاهی که به تصویب هیئت دولت رسید، افزود: تمام فرودگاه‌های بین‌المللی و فرودگاه‌های مرز هوایی کشور ملزم به اخذ گواهینامه هستند.

مدیر فرودگاه آبادان تصریح کرد: در این مانور سه پروسه هماهنگی، فرماندهی و ارتباط را در مواجهه با بحران خواهیم داشت که در آن سطوح آمادگی مواجهه با چنین بحرانی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

رضایی عنوان کرد: در این مانور آمادگی پرسنل فرودگاه در چنین مواقعی توسط بازرسانی که از مرکز به آبادان می‌آیند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیش از اجرای طرح اضطراری مانورهای رومیزی و نشست‌های متعدد با نیروها و ارگان‌های مرتبط و درگیر در اجرای مانور برگزار خواهد شد که جلوگیری از پراکندگی نیروهای شرکت کننده در مانور، تقسیم مسئولیت‌ها برای اجرای هرچه بهتر مانور و هماهنگی هرچه بیشتر واحدهای مربوط مهم‌ترین اهداف تشکیل این نشست است.

رضایی با اشاره به اهمیت اجرای طرح اضطراری عنوان کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت عوامل فرودگاهی و غیرفرودگاهی و به حداقل رساندن خسارات احتمالی در زمان بروز سانحه از نتایج اجرای این مانور خواهد بود.

مدیرفرودگاه آبادان خاطر نشان کرد: مدیر و اعضای کمیته  ایمنی فرودگاه آبادان در راستای تحقق و انجام این مهم  در سال جاری بیش از چهار تفاهم‌نامه همکاری با ستاد بحران شهرستان، مرکز فوریت‌های پزشکی و آتش نشانی شهرستان، هلال احمر و … منعقد کردند که در تفاهمنامه‌ها وظایف و مسئولیت‌ها فی مابین طرفین به امضا و ابلاغ شد.

اجرای مانور طرح اضطراری فرودگاه آبادان با هماهنگی دفتر استانداردهای فرودگاهی پنجم و ششم اسفندماه سال جاری اعلام شد

منبع / فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *