اندیمشک شهری بدون سینما

چراغ سینما در اندیمشک روشن شد

خورنا:بعد از سالها به همّت کارکنان جوان کانون فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش اندیمشک، « سینما کانون » در این شهرستان راه اندازی شد.

به گفته یاقوت‌پور؛ رییس این کانون، پس از ارائه طرح ابتکاری « زنگ سینمای مدارس در ۱۲۰۰ کانون فرهنگی تربیتی سراسر کشور » به وزارتخانه و به دنبال آن اداره متبوع و حمایت و پشتیبانی درخور تقدیر مدیریت محترم، مصوبه‌ای از شورای معاونین آموزش و پرورش اندیمشک، گرفتیم مبنی بر اینکه دانش‌آموزان اندیمشکی، دست‌کم دو مرتبه برای تماشای فیلم ( سینمایی؛ انیمیشن؛ مستند و … )، به سینما کانون سید احمد خمینی(ره) اعزام شوند.

وی افزود: پس از آماده سازی سالن اجتماعات ۱۵۰ نفری ( با یک هزینه بسیار اندک )،در مرحله نخست موفق شدیم، فیلم سینمایی « چ » را برای حدود ۲۵۰ نفر دانش‌آموز پخش کنیم. در گام بعدی،با تلاش و پیگیریهای مداوم، توانستیم تهیه‌کنندگان و عوامل پخش فیلم سینمایی شهر موشها۲ را راضی کنیم تا نماینده خود را جهت پخش این فیلم، به اندیمشک اعزام نمایند. با برنامه‌ریزی فشرده، در ۱۶ نوبت و به مدّت ۴ روز، ۲۳۰۰ دانش‌آموز میهمان کانون شدند.

وی در ادامه افزود: کانون سیّد احمد خمینی(ره)، اولین کانون از بین ۱۲۰۰ کانون فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش است که توانسته است همزمان با سینماهای سایر کشور، یک فیلم سینمایی را اکران نماید. ضمن آنکه اکران در سینما کانون، یک تفاوت اساسی با دیگر سینماهای سراسر کشور دارد و آن این است که پیش از پخش فیلم، تلاوت قرآن کریم، سرود ملی و کلیپهایی کوتاه در مورد ارزش حجاب، قدردانی از والدین و … برای حضّار اجرا می‌شود.

رییس کانون فرهنگی تربیتی سیّد احمد خمینی (ره) در پایان افزود: در صورتی که طرح ابتکاری « زنگ سینمای مدارس در کانونهای فرهنگی تربیتی سراسر کشور » گسترش یابد، تحوّلی چشمگیر در زمینه فرهنگی و اقتصادی هم در وزارت آموزش و پرورش و هم در سینماگران و هنرمندان صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است شهرستان اندیمشک با جمعیتی نزدیک به دویست و پنجاه هزار نفر دارای دو سینمای متروکی استکه هردو از موقعیت شهری بسیار مطلوبی برخودارند و میتوانند در رفع بسیاری از کاستی های شهری به کمک  رفع محرومیت اندیمشک بیایند …  یکی سینمای راه آهن اندیمشک که در تملک راه آهن زاگرس بوده   و سالهاست علی رغم موقعیت تجاری بالا و نیاز مبرم پرسنل اداره کل راه آن زاگرس و مردم شهرستان در توجه مسئولین راه آهن به معقوله ی هنر و فرهنگ   مورد بی مهری مسئولین راه آه اندیمشک قرار گرفته است و سینما بهمن اندیمشک نیز متاسفانه به علت نبود یک طرح جامع شهری و فقدان بودجه و یک طرح خاص علی رغم مالکیت خصوصی آن شرایط مساعدی ندارد و تعطیل است .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • احمد جوری با ذوق و شوق روی خبر کلیک کردم فکر کردم سینما بهمن رو راه انداختن دوباره ....
  • شهروند ایشالا سینما بهمن هم افتتاح می شود. اما فکر کنم اندیمشک ۱۸۰ هزار نفره نه ۲۵۰ هزار نفر!