مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد:

جمعیت شاغل خوزستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر

خورنا مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: جمعیت شاغل استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

هوشمند صفایی صبح امروز در همایش سراسری بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، ابراز امیدواری کرد در این نشست بتوانند به اهداف تعیین شده با مشارکت همگان دست پیدا کنند.

وی افزود: بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال ۹۰، جمعیت استان ۴ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر یعنی ۶ درصد کل جمعیت کشور است که از این نظر خوزستان در رتبه پنجم استان‌های کشور قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: به لحاظ جنسیتی، جمعیت استان ۵۱ درصد شامل آقایان و ۴۹ درصد شامل بانوان است که از این میزان، ۷۱ درصد شهرنشین و ۲۹ درصد روستایی هستند.

صفایی اضافه کرد: این آمار نگران‌کننده است چون پیشتر ۳۰ درصد را شهرنشین و ۷۰ درصد در روستاها زندگی می‌کردند که به دلیل جاذبه‌های ایجاد شده در شهر، اکثر روستاییان به شهرها مهاجرت کرده و در اینجا مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های این استان ادامه داد: ۴ درصد مساحت کل کشور را خوزستان تشکیل داده و ۳۰ درصد از آب‌های سطحی کشور در این استان قرار دارد.

این مدیرکل خاطرنشان کرد: پنج رودخانه پرآب و دریاچه‌هایی همچون کرخه و کارون و تالاب‌های هورالعظیم و شادگان که  به لحاظ پرآبی ذخایر شیلاتی خوبی در استان ایجاد کرده است. استان در زمینه محصولات کشاورزی به‌ویژه در تولید گندم صیفی‌جات و نیشکر نیز سهم و جایگاه خوبی در سطح کشور دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه جمعیت شاغل استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است گفت: سهم استان از کشاورزی کشور ۱۶٫۷ درصد، در صنعت ۳۵ درصد و خدمات ۴۹ درصد در کل کشور است.

وی بیان کرد: در استان خوزستان ۷۶ هزار و ۴۱۲ کارگاه شرکت خدماتی وجود دارد که افراد تحت پوشش بیمه ۲ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۷۵۸ نفر هستند.

صفایی در پایان با بیان اینکه استان دارای ۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی در خلیج فارس است افزود: با در نظر گرفتن خوریات، استان به‌عنوان وسیع‌ترین خوریات خلیج فارس، برای پرورش انواع  آبزیان به‌ویژه ماهیان گرمابی شرایط خوبی دارد.

مرجع / فـارس