تخلیه و بارگیری کالا در بنادر خوزستان از مرز ۳۰ میلیون تن گذشت

خورنا به گزارش پایگاه خبری خورنا از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، سعدالله عبداللهی با اشاره به رشد مثبت شاخص‌های عملیاتی در بنادر خوزستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تا پایان آبان‌ماه سال جاری با ۱۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بالغ بر ۳۰ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده که از این میزان، ۱۰ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۶۰۰ تن را کالای نفتی و ۱۹ میلیون ۶۰۲ هزار و ۹۰۰ تن را کالای غیرنفتی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: غلات، مواد معدنی، شکر، آهن‌آلات، تولیدات شیمیایی و کالای کانتینری عمده کالاهایی است که در این مدت در بنادر خوزستان تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به برخورداری این استان از پایانه‌های بزرگ و مجهز مسافری گفت: در هشت ماهه سال جاری افزون بر ۳۰ هزار نفر مسافر از طریق مرزهای دریایی استان جابه‌جا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

عبداللهی همچنین به رشد قابل توجه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بنادر خوزستان اشاره کرد و افزود: تا پایان آبان ماه امسال بیش از ۱۸۳ هزار و ۷۲۸ TEU کانتینر در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده که رشدی ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته که افزایش مطلوب خدمات لجستیکی در بنادر استان دلیل عمده این رشد است.

بنادر خوزستان متشکل از مجتمع بندری امام خمینی(ره) و بنادر خرمشهر و آبادان و چهار بندر کوچک سجافی، چوئبده، اروندکنار و شادگان در شمال غربی خلیج فارس است که بیش از یک سوم حجم مبادلات بازرگانی کشور از طریق این بنادر انجام می‌شود.