معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت کشور بیان کرد

هیچ ممانعتی برای عدم درخواست مجوز تشکل دانشجویی وجود ندارد/ نیازمند گسترش کرسی های آزاد اندیشی هستیم

خورنا محمدرضا داودآبادی فراهانی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه جندی شاپور اهواز با بیان اینکه دانشجویان باید بیاموزند در مناظره و بحث های خود از اتهام زنی بپرهیز کنند، عنوان کرد: ممکن است هر فرد و با هر سلیقه سیاسی در اندیشه های خود اشتباه کند به همین دلیل نباید برخوردهای بدی با وی داشت.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به لحاظ شور و نشاط دانشجویی نیز هم جز دانشجویان تیپ یک کشور هستند.

فراهانی تصریح کرد: کشور ما دارای چندین هزار سال حکومت استبدای و شاهنشاهی بوده و در این چند سال اخیر توانسته نوع حکومت مردم سالاری دینی را پیاده کند. تا زمانی که ژن حکومت مردم سالاری دینی به نوع حکومت استبدادی تغییر کند زمان زیادی نیاز است و دانشجویان کشور باید صبر پیشه کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت کشور با تاکید به گسترش کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها اظهار کرد: جامعه دانشجویی ما در این زمان نیازمند عقلانیت است و باید از شور و هیجان کاذب بپرهیزد.

باطل کردن ظرفیت سیاسی کشور با افراط گرایی احزاب

وی افزود: باید فضایی در دانشگاه های کشور ایجاد شود تا افراد با سلایق مختلف سیاسی بتوانند در چارچوب قوانین نظام به فعالیت سیاسی بپردازند. دولت تدبیر و امید معتقد است که کشور ظرفیت بزرگی را به دلیل افراطی گری برخی احزاب سیاسی از دست داده است.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت کشور با بیان اینکه در سال ۸۸ ظرفیت های عظیم سیاسی به دلیل افراطی گری برخی افراد از بین رفت، گفت: ما در دانشگاه های سراسر کشور نیازمند عقلانیت هستیم و باید به دانشجویان فرصت داده شود و به آنها اطمینان کنیم.

وی عنوان کرد: برخی افراد در موضوعات مختلفی همچون موسیقی و اردوهای مختلط دانشجویان دچار افراط و تفریط می شوند و گاها جلوتر از مقام معظم رهبری قدم برمی دارند در صورتی که اردوهای مخختلط دانشجویی بر اساس قواعد و حدود نظام و اسلام صورت بگیرد هیچگونه مشکلی به وجود نخواهد آمد.

جدایی سرفصل بودجه فرهنگی دانشگا ها

فراهانی همچنین در خصوص تشکل های دانشجویی عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست تشکیل یک تشکل به دانشجویان داده خواهد و مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت کشور تصریح کرد: در صورتی که تشکل های دانشجویی بر اساس قوانین رفتار کنند هیچ ممانعتی برای عدم درخواست مجوز وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم پرهز از هیجانی کردن فضای دانشگاه ها گفت: امکانات موجود دانشگاه علوم پزشکی اهواز بسیار کم است. به دلیل محدودیت منابع دولت، امکانات رفاهی و خوابگاهی دانشگاه ها  نامطلوب است.

فراهانی با اشاره به جدایی سر فصل بودجه فرهنگی دانشگاه ها عنوان کرد: در سال جاری که این مسئله تحقق یابد به طور حتم تشکل های دانشجویی امکان فعالیت بیشتری خواهند گرفت.