تامین همه نیازهای زائران اربعین حسینی در مرزهای چزابه و شلمچه

خورنا به گزارش پایگاه خبری خورنا از اهواز به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای عتبات عالیات ویژه اربعین حسینی در محل استانداری خوزستان اظهار کرد: هیچ نیازی از مجموع نیازمندی‌های زائران اربعین حسینی اعم از تغذیه، بهداشت، حمل و نقل، اسکان موقت و امنیت مسیرهای منتهی به گذرگاه‌های رسمی چزابه و شلمچه نباید روی زمین بماند چون اعتقاد داریم وظیفه ملی و دینی ماست که به زائران خدمت‌رسانی شایسته صورت گیرد.

وی افزود: همین قدر که برای انتقال زائران اربعین حسینی باید کارها به نحو مطلوب و شایسته صورت گیرد به همان اندازه باید برای بازگشت زائران پس از اربعین تمهیدات لازم اندیشیده شود تا این عزیزان با خیالی آسوده راهی شهرهای خود شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در زمینه انتقال زائران اربعین در نیمه راه هستیم و در روزهای آینده نیز بر تعداد کاروان‌های اربعین در مرزهای چزابه و شلمچه افزوده می‌شود، گفت: تا ۲۱ آذر ماه یعنی یک روز مانده به اربعین همچنان درگیر عملیات انتقال زائران هستیم و خدمات‌رسانی باید بدون وقفه صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با ابراز رضایت از انجام وظایف سازمانی دستگاه‌های درگیر انتقال زائران اربعین حسینی و حضور مسئولانه مردم نجیب شهرهای مسیر حرکت کاروان‌ها از جمله خرمشهر، هویزه، بستان و سوسنگرد و پذیرایی بسیار شایسته از زائران، تصریح کرد: این همه یگانگی و هم‌افزایی به برکت سیدالشهدا(ع)است و در این جای دنیا نمی‌توان چنین شور و شعوری را مشاهده کرد.

مقتدایی در ادامه گفت: همه دستگاه‌ها باید با آمادگی کامل منتظر بازگشت زائران حسینی از مرزهای شلمچه و چزابه باشند تا هیچ مشکلی در روند بازگشت افتخارآمیز زائران پیش نیاید.

وی گفت: در این ارتباط باید از تجارب موفق حج و زیارت و کاروان‌های راهیان نور بهره گرفت و نباید بر اثر بی‌برنامگی، زائران دچار مشکل شوند.

پیش‌بینی ۵۰۰ هزار نفری عبور زوار از مرزهای شلمچه و کربلا

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان نیز گفت: از ابتدای آذر ماه تاکنون حدود ۴۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از طریق دو مرز شلمچه و چزابه راهی نجف و کربلا شده و انتظار داریم در روزهای آینده این رقم به ۵۰۰ هزار نفر برسد.

قدرت‌الله دهقان با بیان اینکه شمار زائران اربعین حسینی که از این دو مرز به نجف و کربلا مشرف شده در مقایسه با اربعین پارسال دو برابر شده است افزود: با این وجود خدمات‌رسانی به زائران بدون وقفه در این دو مرز ادامه دارد.

وی به بسته شدن موقت مرز شلمچه در روز جمعه از سوی طرف عراقی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تردد در این مرز با وجود خیل عظیم زائران مشتاق ادامه دارد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امنیت زائران در کمیته‌ای ویژه بررسی می‌شود، افزود: تعامل و هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان در همه بخش‌ها وجود دارد و هیچ کاری روی زمین نمانده است.

فرآیند انتقال زائران از ۲ مرز خوب است

ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان نیز خاطرنشان کرد: به برکت برنامه‌ریزی و پشتیبانی و لطف الهی، هم‌اکنون شاهد یک فرآیند خوب در انتقال زائران در دو مرز شلمچه و چزابه هستیم.

سردار عبدالله نظرپور فرمانده مرزبانی خوزستان، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان، گزارش‌هایی از وضعیت تردد زائران اربعین حسینی در دو مرز شلمچه و چزابه ارائه و پیشنهادهایی برای رفع برخی از مشکلاتی که در ممکن است در جریان بازگشت زائران به وطن پیش آید مطرح کردند.