اعتراض در دانشگاه آزاد ماشهر

اعتراضات دانشجویی دانشگاه آزاد ماهشهر به بی نظمی آموزشی و افزایش ناگهانی شهریه ها + متن بیانیه

به گزارش پایگاه خبری خورنا به نقل از خبرگزاری عصر جنوب افزایش ناگهانی شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی و بی نظمی های آموزشی، در برنامه ریزی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۳-۹۴  و برنامه ریزی نامناسب تاریخ امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر موجب اعتراض هزاران دانشجوی این دانشگاه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشجویی خبرگزاری عصر جنوب؛ بر اساس اعلام رسمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر، انتخاب واحد دانشجویان در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۳-۹۴ این دانشگاه در روزهای یکم الی سوم دیماه برگزار می شود. این در حالی ست که امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی دانشجویان این دانشگاه در تاریخ ۱۵ دیماه آغاز و تا ۳۰ دیماه ادامه خواهد داشت.

در حالی این اتفاقات روی می هد که طی هفته گذشته حدود ۲۰ درصد به شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزوده شده است، این عوامل باعث اعتراض گسترده دانشجویان این واحد دانشگاهی شده است.

به همین منظور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در روز ۱۶ آذر (روز دانشجو) با انتشار بیانیه ای خواستار پایان دادن به این بی نظمی های آموزشی در برنامه ریزی های این دانشگاه و افزایش غیر قانونی شهریه ها شده اند.

به گزارش عصر جنوب متن بیانیه دانشجویان به شرح زیر می باشد؛

بسمه تعالی
ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر
سلام علیکم
احتراما؛ ما جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر، بنابر وظیفه ذاتی دانشجویان که همانا رصد کردن و مطالبه حقوق حقه خویش و جامعه است، برخود لازم دیدیم تا تذکراتی را از باب اعتراض و انتقاد درباره مسائل آموزشی با آن مقام محترم درمیان گذاریم. به امید اینکه اکنون که در آستانه ۱۶ آذر ماه (روز دانشجو) پاسخی مناسب به موضوعات مطرح شده داده شود. 
موضوعات مورد طرح  به شرح زیر است: 
اعتراض دانشجویان به تاریخ اعلام شده برای انتخاب واحد نیمسال دوم
۱- دلایل اعتراض دانشجویان به شرح زیر است:  
الف- انتخاب واحد و ثبتنام  قبل از اعلام کلی نتایج امتحانات ترم جاری بر خلاف ماده ۴۲ –تبصره ۳ از آیین نامه آموزشی است.
ب- انتخاب واحد در تاریخ اعلام شده نقیض ماده ۴۵-تبصره ۴ از آیین نامه آموزشی است. 
این در حالی است که با نادیده گرفتن و نقض این دو ماده و تبصره فوق الذکر ، دانشجویان از حقوق مسلم خود مبنی بر اطلاع از نتیجه امتحانات و وضعیت تحصیلی خود محروم می شوند.
۲- اعتراض دانشجویان به نحوه افزایش شهریه های ثابت
دلایل اعتراض به شرح زیر است:
۱- مطابق بخشنامه شماره ۲/۲۲/۸۱۸۵۴ مورخ ۱۳/۵/۹۳ افزایش شهریه ثابت تا ۲۵ % شامل شهریه متغیر می شود و تنها افزایش شهریه ثابت دانشجویان جدیدالورود است که مجاز به افزایش می باشد. 
لذا افزایش ۱۰ درصدی شهریه ثابت دانشجویان ورودی های قبل، برخلاف روند مصرح در بخشنامه فوق الذکر و بر خلاف منافع دانشجویان است. 
با توجه به دلایل فوق الذکر، خواهشمند است موارد بالا در اسرع وقت اصلاح و نتیجه به اطلاع دانشجویان، (صاحبان اصلی دانشگاه) رسانده شود.
باشد تا با اصلاحات فوق آرامش به فضای آموزشی دانشگاه بازگردد و هر روز بیش از پیش شاهد موفقیت دانشجویان و مسئولین امر دانشگاه در زمینه های مختلف باشیم. 
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر- شانزدهم آذر ۱۳۹۳
حال باید دید مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر چه پاسخی را به هزاران دانشجوی معترض این واحد دانشگاهی خواهند داد.
گفتنی ست؛ دانشگاه آزاد بندر ماهشهر با ۱۱۰۰۰ دانشجو در رتبه بسیار بزرگ دانشگاههای کشور قرار دارد.
همچنین این واحد دانشگاهی به عنوان تنها واحد دانشگاهی کشور در رشته مهندسی شیمی به صورت تخصصی از مقطع پایه (هنرستان سما) تا مقطع دکتری تخصصی فعال می باشد.