معاون وزارت تعاون: از همکاری اقتصادی خوزستان و بصره حمایت می کند

خورنا سید حمید کلانتری پیش از ظهر امروز در نشست توسعه تجارت بخش تعاون با استان بصره در اهواز اظهار کرد: روابط بین ایران و عراق از نظر فرهنگی، مذهبی و اقتصادی فعال و مساعد است که نمونه آن را می توان این روزها در مرز عراق در حوزه شلمچه و چزابه و ورود زائران امام حسین (ع) به سمت کربلا مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه این رابطه بین هیچ دو کشوری در دنیا وجود ندارد، ادامه داد: حضور بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر ایرانی در چند روز در عراق یک اتفاق تاریخی است که باید از این ارتباط صمیمی، عاطفی و اعتقادی حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تایید ارتباط بین اتاق تعاون بصره و خوزستان اظهار کرد: این رابطه باید خیلی پیشتر شکل می گرفت، همکاری های منطقه ای، توسعه فعالیت های اقتصادی منطقه ای، برگزاری نمایشگاه های مشترک توسعه و آموزش از کارهای خوبی است که تعاونی ها می توانند انجام دهند.

کلانتر با اشاره به اینکه در ایران تعاونی ها بسیار متنوع هستند، عنوان کرد: تعاونی ها در ایران در بیش از ۱۰۰ رشته کاری از جمله خدمات، مسکن، پزشکی و درمانی فعال هستند و عراق در هر رشته ای که نیاز به صادرات و کالای تولیدی داشته باشد تعاونی های موجود در ایران می توانند کمک باشند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۳ هزار تعاونی با بیش از ۱۱ میلیون عضو در ایران فعال هستند، تصریح کرد: اتاق تعاون خوزستان آمادگی دارد هر کالای مورد نیاز با حفظ کیفیت و رعایت استانداردهای لازم را برای استان بصره عراق صادر کند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعزام نیروهای فنی و تخصصی مورد درخواست استان بصره را یکی از برنامه های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و گفت: برای نیروهای مورد نیاز استان بصره در رشته های مختلف فنی و حرفه ای، آموزش های متعددی داریم زیرا سازمان فنی و حرفه ای وابسته به وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط لازم برای سرمایه گذاری مشترک تولیدی در فعالیت های اقتصادی را برای استان خوزستان و بصره فراهم و از این حرکت پشتیبانی می کند.

کلانتر با تاکید بر اینکه استان بصره باید امنیت سرمایه گذاری و روان کردن بوروکراسی را فراهم کند، اظهار کرد: در صادرات تعاونی موفق است که به کیفیت و کار دقیق توجه داشته باشد و به عراق این اطمینان را می دهیم که اتاق تعاون خوزستان و وزارت مربوطه از ابتدا و انتها بر روی کیفیت کالاهای تولید شده نظارت دارد.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: قطعا آبادانی عراق باعث خوشحالی و سرافرازی ما می شود و برای این همکاری پیش از اینکه نگاه اقتصادی داشته باشیم به اشتراکات فرهنگی و مذهبی نگاه می کنیم.

 

منیع / مهر