در حاشیه مراسم دانشجو بیان شد

معاون استاندار: دولت زمینه را برای ورود احزاب شناسنامه‌دار فراهم کند

خورنا محسن اورکی در حاشیه مراسم دانشجو، در گفت‌وگو با خبرنگاران  در خرمشهر اظهار کرد: حضور فعال دانشجو در عرصه‌های متفرقه و غیرعلمی، به‌خودی خود نه می‌تواند مطلوب باشد و نه نامطلوب.

وی افزود: باید دانشجو را در جامعه متقاعد کنیم به کار اصلی و علمی خود بپردازند و مطمئنا این بزرگترین خدمت به دانشجو است.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان ادامه داد: جوان با نیت پاک در برابر هرگونه تبعیض و نابرابری ممکن است برافروخته شود اما اگر احزاب، دغدغه‌های دانشجو را که عمدتا دغدغه‌های سیاسی ـ اجتماعی هستند کنترل کرده و بار مطالبات را نمایندگان بر دوش بکشند دیگر مانع انتقال این بار به دانشگاه خواهد شد.

اورکی با بیان اینکه امیدواریم به این سمت‌وسو برویم که احزاب، مطالبه‌گر حقوق باشند نه دانشجویان، افزود: همیشه دانشگاه‌ها نباید این احساس را داشته باشند که حتما یک وظیفه نانوشته بر عهده آنها سپرده شده که نمایندگی احزاب سیاسی را مدیریت کنند و باید برای این کار چارچوب و راهکاری ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید زمینه را برای ورود احزاب شناسنامه‌دار فراهم ساخته و اقدامات لازم را نسبت به این احزاب و تشکل‌های سیاسی انجام دهد، گفت: باید این بار سیاسی که در دانشگاه‌ها احساس می‌‌شود بر دوش نمایندگان احزاب منتقل کرد.

این مدیرکل عنوان کرد: در استانداری خوزستان اقداماتی در همین راستا صورت گرفته و اکنون به دنبال تفکیک قائل شدن میان احزاب و پیگیری امور در قالب NGOها هستیم.

اورکی در پایان تصریح کرد: قاعدتا باید فعالیت در زمینه‌ها مشخص انجام شود، به‌ عنوان مثال فعالیت در زمینه‌های اجتماعی صرف، در زمینه مسائل اجتماعی و عام‌المنفعه همچون پیگیری مسائل مربوط به زنان بی‌سرپرست، طلاق، اعتیاد و سایر موارد، که برای این امور تشکل‌های اجتماعی تشکیل و در این زمینه نیز به فعالیت بپردازند.

منبع / فارس