استاندار خوزستان

همه تیم‌ها باید از بازیکن سرباز استفاده کنند

خورنا استاندار خوزستان گفت: تیم‌هایی که توانایی بازیکن سازی دارند باید از سهمیه سرباز بازیکن برخوردار شوند و این امتیاز تنها شامل تیم‌های نظامی نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از سایت باشگاه فولاد خوزستان، عبدالحسن مقتدایی از پیگیری یک تصمیم در وزارتخانه ورزش و جوانان مبنی بر امکان استفاده باشگاه‌های سازنده فوتبال کشور همانند فولاد خوزستان از سهمیه بازیکن سرباز برای بهره‌مندی از بازیکنان خود حتی در دوران خدمت خبر داد.

وی در این رابطه افزود: با توجه به اتفاقات اخیر در فوتبال کشور و به ویژه باشگاه فولاد خوزستان، دیگر آنگونه که باید شاهد پرورش بازیکن نخواهیم بود زیرا بازیکنانی که با مشقت فراوانی به دوران شکوفایی می‌رسند به راحتی در اختیار تیم‌های نظامی قرار می‌گیرند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در جلسه با سیف الله دهکردی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان از وی درخواست کردیم که پیشنهاداتش را در این خصوص به شکل مکتوب به ما ارائه کند تا با یک تعامل، برای جذب بازیکنان در دوران خدمت سربازی اقدام کنیم.

مقتدایی عنوان کرد: نیاز است تا باشگاه‌هایی مانند فولاد خوزستان که در امر بازیکن سازی و بازیکن پروری فعال هستند نیز بتوانند همانند باشگاه‌های تراکتورسازی، ملوان و نیروی زمینی از سهمیه سرباز بازیکن در تیم استفاده کنند.

وی بیان کرد: با تصویب این امر، تیم‌ها می‌توانند از وجود بازیکنانی که پس از پرورش و رسیدن به آمادگی لازم، به مرز سربازی رسیده‌اند، استفاده برده و نیاز به جایگزین کردن نیروهای جدید نداشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری محرومیت بازیکنانی که در سال جاری به علت مشکل کارت پایان خدمت از بازی در لیگ بر‌تر به خصوص باشگاه فولاد خوزستان محروم شده‌اند، گفت: در حال پیگیری این مشکل هستیم ولی تصمیم آخر با حوزه نظام وظیفه است.

منبع / ایرنا