۳۰ درصد مدارس خوزستان به وسایل استاندارد ورزشی تجهیز شد

خورنا محمد تقی زاده در گفتگو با خبرنگاران ، با بیان اینکه طرح توسعه ورزش آموزشگاهی در خوزستان اجرا می شود، اظهار کرد:  لزوم توسعه ورزش به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از آسیب های جسمانی، روانی و اجتماعی، ایجاد نشاط و شادابی در واحدهای آموزشی و لزوم توجه به ارزش های اسلامی، اخلاقی و اجتماعی با محوریت ورزش دانش آموزی از جمله ضرورت های  اجرای این طرح در استان است.

وی افزود: فراهم کردن زمینه مشارکت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی، ارتقای سطح آمادگی جسمانی و مهارت های ورزشی دانش آموزان استان و کشف و پرورش استعداد های ورزشی دانش آموزان در رشته های مختلف از جمله اهداف کیفی اجرای این طرح هستند.

برگزاری المپیک ورزشی برای ۵۰ درصد دانش آموزان خوزستانی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: ۳۰ درصد از مدارس به وسایل مناسب و استاندارد ورزشی، توسعه کانون های استعدادیابی ورزشی و برگزاری المپیک برای ۵۰ درصد از دانش آموزان استان در راستای اهداف اجرای این طرح انجام می شود.

تقی زاده یادآور شد: معاونان تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان باید برنامه ریزی های لازم را برای افزایش سرانه ورزشی و هماهنگی مدارس با اداره کل تربیت بدنی استان انجام دهند.

وی بیان کرد:‌ معاونان تربیت بدنی آموزش و پرورش مناطق باید با تشکیل کارکرد توسعه تربیت بدنی و ورزش در بین مدارس و برگزاری مسابقات در مرحله منطقه ای و تشویق دانش آموزان برای شرکت در این مسابقات، به اجرای هر چه بهتر این طرح کمک کنند.