معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان بیان کرد

طرح بیابان زدایی خوزستان از طریق وزارت نفت پیگیری می شود

خورنا ‘ امید حاجتی’ در ششمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان که شنبه درمحل ساختمان معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد:با توجه به اجرای بخش قابل توجهی از کار، در صورت تخصیص باقی اعتبارات می توان این طرح را در خوزستان به پایان رساند.

وی افزود: با توجه به اینکه اجرای پروژه های مالچ پاشی و نهال کاری در شش ماهه دوم سال انجام می شود مناطق نفتخیز جنوب باید برای تامین اعتبارات این پروژه اولویت خاص در نظر گیرد.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان در خصوص اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان خوزستان گفت: در پی سفر هیات دولت تدبیر و امید به استان خوزستان اعتبارات مورد نیاز این طرح برای کانال ها و شبکه های فرعی از طریق صندوق توسعه ملی برای جهادنصر پیش بینی شد.

حاجتی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح ۴۰ هزار هکتاری جفیر مشکل تامین آب ندارد باید در اولویت کاری قرار گیرد زیرا این طرح در برنامه های جهاد نصر مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: برای ساماندهی تعاونی های طرح جفیر اگر سپاه و بنیاد شهید قصد به روز کردن اطلاعات افراد عضو در تعاونی ها را دارد این اطلاعات را در اختیار تعاون روستایی استان قرار دهند.

معاون استاندار گفت: برای بهره برداری نیز تعاونی ها باید قراردادهای گذشته را با سازمان جهاد کشاورزی استان به روز کنند.

در ادامه جلسه مدیر عامل موسسه ولی عصر (عج) قرارگاه خاتم الانبیاء (ع)مجری طرح ۲۰۰هزار هکتاری بیابان زدایی در خوزستان گفت: اگر در سال جاری حداقل ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده می شد این پروژه به اتمام می رسید.

‘محسن جعفری’بیان کرد :تعهد امسال این موسسه ۵ هزار هکتار مالچ پاشی است که یک هزار و ۵۰۰هکتار از این اراضی اجرا شده در حالی که مقرر شده بود مالچ مورد نیاز به صورت رایگان از سوی وزارت نفت به این طرح اختصاص داده شود.

وی افزود : همچنین از ۹ هزار هکتار نهال کاری تعهد امسال این موسسه ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی نهال کاری شده است .

مدیر عامل موسسه ولی عصر(عج) بیان کرد : در سال جاری تخصیص اعتبارات از سوی منابع طبیعی استان به این طرح بسیار کم بوده است و اگر بر اساس تقویم ،اعتبارات داده شود می توان این پروژه را به اتمام رساند.

در این جلسه نماینده مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرد ،اعتبارات طرح از مناطق نفتخیز جداشده و از سوی وزارت نفت اختصاص داده می شود .