نماینده مردم خرمشهر بیان کرد

مردم خرمشهر قربانی آلاینده های نفتی شده اند/ وزارت نفت باید حق آلایندگی را پرداخت کند

به گزارش پایگاه خبری خورنا به نقل از خبرگزاری فارس عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  در خرمشهر با گلایه‌مندی از عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: شرکت نفت و گاز اروندان طبق قانون باید هر ۶ ماه یکبار به شهر خرمشهر آلایندگی پرداخت کند زیرا این شرکت در محدوده خرمشهر قرار داشته و مردم را دچار آلودگی ناشی از آلاینده‌ها کرده است.

وی اضافه کرد: طبق قانون اداره مالیاتی اگر مراکزی که تولید آلایندگی می‌کنند در محدوده شهر واقع شده باشند باید به شهرداری و اگر در خارج از شهر واقع شده باید به دهیاری‌ها عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه سال‌ها از این قضیه می‌گذرد و تاکنون توسط شرکت نفت و گاز اروندان، حق عوارض آلایندگی خرمشهر پرداخت نشده است.

به گزارش پایگاه خبری خورنا سامری با تاکید بر اینکه از رویه و عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان راضی نیستم، تصریح کرد: در ارتباط با اخذ این عوارض شکایت کرده‌ایم و در سال گذشته بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته موفق به دریافت بخشی از مطالبات عوارض آلایندگی شدیم.

وی ادامه داد: اطراف چاه‌های نفت و گاز اروندان مملو از روستاهای خرمشهر است که در محرومیت به‌سر می‌برند و هیچ توجهی به آنها نمی‌شود، آیا این وضعیت تا چه زمان باید ادامه داشته باشد؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت نفت باید جایش در خوزستان باشد نه اینکه در تهران، زیرا بخش اعظم منابع نفتی کشور از این استان تامین می‌شود و پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های خوزستان است که رگ حیاتی کشور را نگه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری خورنا به نقل از خبرگزاری فارس سامری عنوان کرد: اینکه مسئولان وزارتی در این استان نیستند خبر از حال مناطق مختلف این دیار ندارند و با وجود فریادهای نمایندگان مردم در مجلس نیز نمی‌توانند موقعیت این مردم را آنچنان که باید، درک کنند!

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال انتظار می‌رود مسئولان وزارت نفت که همکاری بسیار خوبی با ما دارند در راستای رفع مشکلات مناطق محروم استان به‌ویژه شهرستان خرمشهر همت کنند و نسبت به پرداخت عوارض آلایندگی از سوی مراکز تولید آلاینده‌ها دقت نظر بیشتری به خرج دهند.

منبع / فارس