چرا دولت مدارس دولتی را به حال خود رها کرده است ؟

خورنا الله کرم لیراوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی موسسان مدارس غیر دولتی خوزستان اظهار کرد: شورای موسسان مدارس غیر دولتی خوزستان مانند سایر نقاط کشور یک سری محدودیت دارد و وظیفه اصلی این شورا انتقال مشکلات موجود به وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه این شورا قوه اجرائیه نیست، گفت: در شورای مرکزی هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی کشور ۱۰ نفر عضو هستند که این اعضا از استان هایی مانند مشهد، خوزستان، کرمان، کرمانشاه، زنجان و تهران هستند.

لیراوی عنوان کرد: استان خوزستان پیشتاز مقاومت در جنگ است. وقتی جنگ تمام شد؛ دولت با مشکل شدید تعلیم و تربیت مواجه شد و مدارس غیر دولتی باعث نجات آموزش و پرورش از این وضعیت شدند چون دولت بعد از جنگ، پولی برای خرید امکانات و به کارگیری نیرو نداشت.

وی عنوان کرد: دولت بعد از فاصله گرفتن از جنگ، مدارس غیردولتی کمک فراوانی به آموزش و پرورش کردند. در حقیقت مدیران این مدارس خودشان مدرسه ساخته و معلم استخدام کردند ولی متاسفانه در این مقطع دولت، موسسان و مدارس غیر دولتی را به حال خودشان واگذار کرد.

رئیس شورای مرکزی هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی کشور گفت: اگر دولت حمایت های مالی و قانونی را مدارس غیر دولتی دریغ نمی کرد؛ قطعا برخی از موسسان و یا مدیران مدارس غیردولتی بزرگسالان که عده محدودی هستند بدون علت به دانش آموزان نمره نمی دادند.

لیراوی عنوان کرد: خوزستان جزو استان های پیشتاز از نظر تعداد مدارس غیر دولتی و دانش آموزان این مدارس است. همچنین این استان در اجرای طرح بسته حمایتی مدارس غیر دولتی با پوشش ۱۰ هزار نفری دانش آموزان در این طرح جزو چهار استان اول کشور است.

وی تاکید کرد: مدارس غیر دولتی خوزستان خدمات خوبی ارائه می دهند ولی شهریه کمی را دریافت می کنند. در حقیقت زمانی باید شهریه مدارس غیر دولتی افزایش پیدا کند که خدمات خوبی نیز ارائه شود.

منبع / مهر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نسیم واقعا درست است.ما تایید می کنیم
  • شهروند در راستای اجرای اصل ۴۴حمایت از مدارس غیردولتی ضروری است. (نظر مقام معظم رهبری توسعه مشارکتهای مردمی در آموزش و پرورش است.)