مدیریت دفع آب‌های سطحی در زمان بارندگی‌ها بر عهده شهرداری‌هاست

خورنا صبح امروز امیر امیدی معاون مهندسی و توسعه آبفای خوزستان به‌منظور بررسی مشکلات بخش فاضلاب شهر سوسنگرد در فصل بارندگی با عبدالرحیم ناطقی فرماندار سوسنگرد دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیدی در این نشست با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح فاضلاب سوسنگرد و مشکلات اعتباری موجود، خواستار تغییر دیدگاه مسئولان شهری در رابطه با موضوع تفکیک دفع آب‌های سطحی از فاضلاب شهری در زمان بارندگی‌ها شد.

وی با بیان اینکه مسئولیت مدیریت دفع آب‌های سطحی و پیشگیری از آبگرفتگی معابر در فصل بارندگی به عهده شهرداری‌ها است افزود: در بیشتر مواقع ورود آب‌های سطحی به منهول‌های فاضلاب منجر به سوختگی پمپ‌های دفع فاضلاب و به تبع آن پس‌زدگی فاضلاب می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه آبفای خوزستان در ادامه از آمادگی آبفای سوسنگرد برای همکاری با شهرداری به‌منظور مقابله با این مشکل خبر داد و افزود: برای آمادگی بیشتر اداره آبفای سوسنگرد و مقابله با پس‌زدگی فاضلاب اعتباری برای تعویض پمپ‌های معیوب و خرید پمپ‌های جایگزین تخصیص داده شده است.

امیدی در پایان خواستار نظارت بیشتر فرمانداری بر اعتبار تخصیص داده شده به شهرداری از سوی آبفای استان برای ترمیم آسفالت نوارهای حفاری شده، شد.

منبع / فارس