پیش‌بینی عبور ۳۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز شلمچه

خورنا ولی‌الله حیاتی در حاشیه اجرای مانور افتتاح قرارگاه اربعین، در گفت‌وگو با خبرنگاران  در خرمشهر اظهار کرد: با برافراشتن بیرق حسینی در مرز بین‌المللی شلمچه خدمات‌رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین در این مرز آغاز شد.

وی بر عشق و علاقه مردم خرمشهر در خدمت‌رسانی به زائران حسینی تاکید کرد و افزود: مردم مرزدار، ولایتمدار و سرزمین عاشورایی همان‌طور که در دوران دفاع مقدس خالق حماسه‌های ماندگار بودند در ایام اربعین نیز حماسه‌ای بی‌نظیر و وصف‌ناپذیر در خدمتگزاری به زائران حسینی را رقم خواهند زد.

فرماندار خرمشهر از حذف تمام عوارض‌های مرز شلمچه برای زائران خبر داد و عنوان کرد: از امروز تمام عوارض در مرز شلمچه حذف شده و زائران می‌توانند با داشتن گذرنامه و ویزا برای تردد به عتبات از مرز عبور کنند.

حیاتی با اشاره به اتخاذ تمام تمهیدات لازم در این ایام توسط ستاد اربعین، عنوان کرد: سامانه جدید و کریدور جدیدی در مرز بین‌المللی شلمچه تعریف کرده و ۷۰ تکیه در مرز نیز آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

وی اضافه کرد: آمبولانس‌های فوریت پزشکی و تیم پزشکی و همچنین آمبولانس‌های امداد و نجات هلال احمر نیز در مرز مستقر هستند.

عالی‌ترین مقام دواتی در خرمشهر همچنین از آمادگی اماکن استقرار زوار در شلمچه و اردوگاه شهید باکری خبر داد و گفت: چادرها و خیمه‌های هلال احمر و ظرفیت‌های اسکان هم در مرز و هم اردوگاه شهید باکری فراهم شده است.

حیاتی در پایان با بیان اینکه مرز از بیستم محرم باز شده و تا پایان اربعین باز خواهد بود، افزود: پیش‌بینی بر این است که تا اربعین ۳۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه برای تردد به عتبات‌عالیات در عراق گذر کنند.

منبع / فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *