زوج جهانگرد دوچرخه سوار: آثار تاریخی شوشتر زیبا است/ در همه جای شوشتر زباله می دیدیم/ دوچرخه سواری همسرم برای مردم شوشتر عجیب بود

آقای بنیامین رود ۲۹ ساله از کشور آلمان و خانم ماریا بالانان ۲۲ ساله از کشور رومانی زوج جهانگردی هستند که با دوچرخه در حال مسافرت و جهانگردی می باشند . آنان معتقد به ترویج فرهنگ دوچرخه سواری هستند و از دوچرخه سواری نیز لذت می برند .

در حال خرید از بازار شوشتر با آنها آشنا شدم و بعد از معرفی خود ، آنها از من خواستند در بازار با آنها مصاحبه نمایم . به من گفتند بعد از این مصاحبه با دوچرخه به مسجدسلیمان می رویم و سفر خودمان را ادامه می دهیم . هر دو نفر زبان فارسی را به سختی صحبت می نمودند ولی بالاخره توانستم پاسخ پرسشهای خود را از آنها بگیرم .1

متن کامل مصاحبه مصطفی فتحی زاده خبرنگار سایت خبری – تحلیلی پیک شوشتر را در زیر می خوانید :

۱- تاکنون چه شهرهایی در ایران را با دوچرخه طی نموده اید؟

تبریز ، آمل ، بابل ، تهران ، اندیمشک ، دزفول و شوشتر .

۲- کدام آثار تاریخی شوشتر را مشاهده نموده اید؟

آبشارها ، خانه مستوفی ، قلعه سلاسل و پل شادروان .

۳- نظرتان در مورد مردم شوشتر پیست؟

مردم شوشتر خونگرم و مهمان نواز هستند . برخورد آنها خوب بود و برخی از مردم به ما چای و خوراکی می دادند . مردم شوشتر با کنجکاوی و تعجب به دوچرخه سواری همسرم نگاه می کردند .

نظرتان در مورد شهر جهانی و تاریخی شوشتر چیست؟

شوشتر شهر قشنگی است و آثار تاریخی آن زیبا می باشد ولی مشکلی که دارد این است که ما به هر کجای شوشتر می رفتیم متاسفانه زباله می دیدیم که باید این مشکل در شهر جهانی شوشتر حل بشود . در آلمان مردم بر روی زمین زباله نمی ریزند و حتما زباله خود را در سطل زباله می اندازند تا شهر کثیف نشود . مشکل دیگر شوشتر رانندگی است . در شوشتر رانندگان همه بوق می زنند و صدای بوق و آلودگی صوتی زیاد است ولی در آلمان رانندگان برای موارد فوری بوق می زنند . در آلمان موتورسیکلت خیلی کم است و همه نیز از کلاه ایمنی استفاده می کنند ولی در شوشتر ما زیاد موتورسیکلت می بینیم و موتورسواران هم از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند . همچنین در آلمان خودروها مدرن می باشند ولی در شوشتر اینطور نیست .

۴- کدامیک از غذاهای شوشتر را دوست دارید؟

کوکو سبزی ، ماهی شوشتر . البته بستنی سنتی شوشتر هم خوشمزه است .

۵- آیا به مردم کشور خود توصیه می کنید که به شوشتر مسافرت نمایند؟

بله حتما . زیرا باید با آثار تاریخی شوشتر آشنا بشوند .

۶- چه حرفی با مسئولان شوشتر دارید؟

مسئولان توجه بیشتری به گردشگری و توریست در شوشتر داشته باشند .

۷- نظرتان در مورد این مصاحبه چیست؟

خوشحال هستیم که فرصتی برای ما به وجود آوردید تا نظراتمان را در مورد شوشتر بگوییم و حرف خود را با مردم و مسئولان شوشتر بزنیم . شما خبرنگار جوان و فعالی هستید و برای شما آرزوی موفقیت داریم .