کنترل مزارع کشاورزی خوزستان بوسیله تلفن همراه امکان پذیر شد

خورنا ‘سهراب چنداز’ دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از مهمترین اهداف این دستگاه را صرفه جویی در وقت، کاهش تردد خودرو و نیروی انسانی در مزارع برای روشن و خاموش کردن موتور پمپ آبیاری و به تبع آن کاهش مصرف سوخت خودرو، صرفه جویی در مصرف آب و برق و کم شدن هزینه های کشاورز برشمرد.

وی افزود: این دستگاه در سطح مزارع به شکل آنلاین و ۲۴ ساعته، با ارسال پیامک روی موبایل کشاورز، وی را از کارکرد و نوسانات موتور پمپ کشاورزی آگاه می کند.

چنداز ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی کامل این سامانه در تمام مزارع استان، شاهد میلیاردها تومان صرفه جویی اقتصادی در بخش کشاورزی باشیم.

مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی خوزستان از شرکت نفت و سازمان آب و برق که این سامانه به نوعی در راستای تحقق اهداف آنها می باشد خواست در راه اندازی بهتر این پروژه، اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کشاورزان و تولیدکنندگان می توانند با مراجعه به اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی شهرستان محل سکونت خود از نحوه خرید و نصب دستگاه های کنترل از راه دور چاهها و پمپ های آب کشاورزی، اطلاعات لازم را کسب کنند.

منبع / ایرنا