سرمایه گذاری در این استان به دلیل شرایط خاص، پربازده و بی خطر است

خورنا عبدالحسن مقتدایی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری خوزستان با حضور معاون علمی و فناروری رئیس جمهور با بیان اینکه استان ما به دلیل داشتن ظرفیت های علمی بالا همچون دانشگاه های معتبر و پژوهشکده های فعال جایگاه خوبی را در پژوهش دارد، اظهار کرد: علاوه بر  ظرفیت های علمی، استان خوزستان در پژوهش کاربردی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد که آن را از سایر استان ها متمایز می کند.

وی افزود: وجود زمینهای مستعد کشاورزی، رودخانه های جاری بی شمار، نفت و گاز و همچنین بخشی از خلیج فارس زمینه را برای بسیاری از تحقیقات تخصصی فراهم آورده است.

مقتدایی، سرمایه گذاری در خوزستان را پر بازده و بی خطر عنوان کرد و گفت: پول باید در جایی هزینه شود که اثرگذاری و زیبندگی داشته باشد و استان خوزستان در این خصوص از ضریب امنیت بالایی برخوردار است. این سرمایه گذاری می تواند در بخش تولید علم صورت بپذیرد ضمن اینکه در استان ما ظرفیت استفاده از علم و پژوهش نیز به نحو خوبی وجود دارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در گذشته استان خوزستان شرکت مهندس مشاور محلی نداشت اما هم اکنون و با کمک دانشگاه های محلی، دارای  ۶۵ شرکت مشاور بومی با رتبه های مختلف هستیم.

مقتدایی عنوان کرد: خوشبختانه مسیر علمی استان به سوی ژست روشنفکرانه در حرکت است که طی آن دانشجویان مقطع کارشناسی در فکر ارشد و همچنین دانشجویان ارشد در فکر ادامه تحصیل تا دکترا و بیشتر هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *