طرح راهداری زمستانی در خوزستان آغاز شد

خورنا ‘نصرالله دهقانی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت راه های ارتباطی خوزستان و وجود هشت ورودی و خروجی از این استان به استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان استقرار امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای تامین ایمنی این راه ها ضرورت دارد.

وی اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی در خوزستان را ایمن سازی محورهای ارتباطی این استان اعلام کرد و افزود: در طرح راهداری زمستانی به طور متوسط در هر شهرستان یک گروه راهداری استقرار یافته و در برخی دیگر هم تعداد این گروه ها بیشتر است.

دهقانی از محور ایذه – دهدز به عنوان یکی از محورهای مهم و استراتژیک خوزستان نام برد و گفت: در مناطق برف گیر، کوهستانی و دارای بارش بیشتر مانند اندیکا و دهدز امکانات و عوامل راهداری بیشتری استقرار دارند.

وی ادامه داد: محور ایذه – دهدز از آنجایی که محور ارتباطی دو استان خوزستان و چهار محال و بختیاری است و از این حیث کشور مرکز کشور را به بندر امام نزدیک تر می کند اهمیت خاصی از نظر تامین ایمنی و استقرار اکیپ های راهداری دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین گفت: به منظور ارتقای ایمنی راه ها در طول یک سال گذشته به طول یکصد کیلومتر عملیات خط کشی محورها در استان انجام شده است.

جاده تاراز ـ مسجدسلیمان ـ شهرکرد، جاده ایذه ـ دهدز به سمت شهرکرد، جاده های رامهرمز ـ بهبهان به سمت شیراز و کهگیلویه و بویراحمد، محورهای مهم در راهداری زمستانی محسوب می شوند.

استان خوزستان ۲۱۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی برفگیر دارد.

منبع / ایرنا